Vertrek

4 augustus 2018 - Sydney, Australië

Hupla,

We zijn vertrokken na een prachtig afscheidsfeestje vol liefdeen leuke complimentjes. jump heart

Ik wist altijd al dat ik omringd was door liefdevolle mensen maar nu besef ik dat ik stuk voor stuk omringd ben door goud. Echt waar jullie zijn de max waarvoor ik jullie nog even hartelijk wou bedanken.
Dus we zijn vertrokken op ons zot avontuur, m

aar niet alleen we reizen samen met Kobe de krab, onze reismascotte die een beetje mee ​komt city trippen. Op de luchthaven was het zoals verwacht een emotioneel afscheid maar hey, we komen terug ! Gelukkig was Sacha mee om me meteen weer op te vrolijken. De vlucht ging zeer vlot. Aangekomen in Australië namen we het openbaar vervoer wat heel wat moderner is als bij ons, je kan zelfs de zetel leuning veranderen zodat je kiest bij welke mensen je zit (echt cool :p ). Ons hostel was een beetje een teleurstelling door de mensen die er zijn enorm slordig en vuil maar dat trekken we ons niet aan we slapen hier enkel. We konden niet wachten om Sydney te gaan verkennen we namen de kaart en gingen op stap in het donker het is hier reeds donker om 18u doordat het winter is. Tal van mooie plekken kwamen ons meteen tegemoet, de gebouwen zijn echt zo indrukwekkend hoog als mensen beweren. Sydney bij dag daarentegen is nog 10 keer mooier, vooral dan the operahouse en het mooie water & nog veel beter we hadden geen jetlag. Midden in de stad hadden we het gevoel dat we in Brussel waren behalve dan dat bij ons aan de werken bordjes staan hier worden ze vast gehouden door werkmannen ahahah (zie bij onze foto’s) maar bon eens weer aan de rand, kwam het mooie Sydney boven. De dag die volgde kon mijn sporters hart niet wachten om naar de Surfstranden te gaan. Wow wat mooi ik popel om binnen enkele dagen weer op een Surfboard te mogen kruipen. De stranden zijn zo proper, aangenaam zacht dat zand om op de wandelen net zoals het uitzicht PRACHTIG gewoon. We hebben daarnet dan ook lange tijd op de rotsen gezeten met wat muziek op de achtergrond gewoon genieten, de boog hoeft niet altijd gespannen te staan :D. Toch heb ik een klein beetje stress om binnenkort opzoek te gaan naar werk hier, benieuwd wat dat zal geven.
Morgen staat er een groepsles yoga op het programma om ons weer terug helemaal ZEN te maken zal anders zijn weer terug leerling te zijn.
Maar genoeg gezeverd wij gaan verder genieten en jullie nog veel plezier in ons belgie landje hou het daar ook maar wat proper :D

“Don’t worry about the world ending today. It’s already tomorrow in austrlia.”

Veel liefs,
Celina

Samedi passé il y a eu notre fête d’adieux. On a peu voir nos proches avant de partir ou il y a eu les dernier fou rire, les dernier câlins.. etc.
Après tout attend on est enfin parti pour la grande aventure. L’aventure qu’on attend depuis des mois. Première destination la plus lointaine ‘l’Australie’ avec un grand décalage horaire mais pas désoucis on n’a pas eu de problème avec ça. En arrivant on est parti à la recherche de notre auberge. Notre auberge n’est pas si cool qu’on l’avait prévus les gens sont antipathique et dans notre chambre ? je vous parler même du bordel. Pas de Celina et moi naturellement mais des autres, il y a vraiment des gens qui n’ont pas l’habitude de vivre en comité. Bref demain on est dans une autre auberge, croise les doigts ça va être mieux. Le paysage est beau du côté de la mer, en ville ou on ce situ, c’est la ville quoi. On a déjà fait plusieurs balade a la mer est notre envie de faire du surf devient de plus en plus grande. Mais ça c’est pour la semaine prochaine dans notre programme. Mon envie de faire du rugby devient aussi de plus en plus grande, sur la plage plusieurs jeunes s’entraine. Notre grand programme avec tous nos activité et recherche de travail commence vraiment lundi. Mais bonne nous on vous laisse est ont continué notre aventure.

Bisous bisous
Sacha

1. Stéphanie, Katia, Xavi & Lilly ❣:
    4 augustus 2018
    Wat leuk om dit allemaal te lezen.😀
    Blij dat jullie goed zijn aangekomen en reeds volop aan t ontdekken zijn. 😎

Toen wij knZuid-Afrika waren, waren er ook werken en daar stond dan een ventje met zijn bordje te zwaaien wie mocht rijden ipv lichten te plaatsen 🤣

Benieuwd naar welke jobs jullie gaan vinden. (Mijn kaarsje🕯brandt voor iets teaching-achting 🏄‍♀️🧘‍♀️🏅)

We kijken al uit naar je volgende verhaal
  2. Carine vermeiren:
    4 augustus 2018
    Ik hoop dat jullie een super fijne job vinden!!! Dikke knuffel xxx
  3. Greet Vernimmen:
    4 augustus 2018
    Blij dat ik jullie verhaal mee kan lezen 😘 zo kunnen we toch wat mee genieten 😎
    Veel succes met de nieuwe job en tot het volgende verhaal.
    Dikke knuffel 😍 Xxx en hou jullie goed 👍👍
  4. Marijke:
    5 augustus 2018
    Hellow beide,
    Fijn dat jullie goed zijn toegekomen en daar al wat genoten van de omgeving!
    Idd, je moet ook kunnen genieten.. tenslotte heb je een jaar vakantie nietwaar 😉
    Ik kijk al uit naar je volgend reisverslag!
    Groetjes,
    Jeroen en ik

PS zalige foto's.. meer van dat!
  5. Kelly:
    5 augustus 2018
    Leuk jullie verhaal hier te kunnen volgen. Het ziet er daar inderdaad prachtig uit. Door jullie mooie en toffe foto's genieten de toch een beetje mee van alles. Hopelijk vinden jullie een goede en leuke job. Succes en veel amuseleut jullie 2
  6. Claeys veerle:
    6 augustus 2018
    Hoikes, celina, heel leuk om te lezen, hoe het met jullie gaat. Inderdaad, een leuke job vinden, zal niet zo eenvoudig zijn, denk ik.
    Maar het zal jullie wel lukken! We duimen ervoor. Veel plezier nog. Veerle vn de aquagym donderdag 19u45, samen met Ingrid en Ilse.
  7. Hannelore Vens:
    14 augustus 2018
    Lieve Celina,
    Als ik een slechte dag zou hebben, dan zal ik vanaf nu aan jouw quote denken 'Don't worry about the world ending today. It's already tomorrow in Australia'.
    Hopelijk geen heimwee de komende maanden. Keep up the good spirit Celina! Ik bewonder je!