aerial teacher training

9 juni 2019 - Koh Phangan, Thailand

Hey,

4290d70e-91e1-45cf-91e9-eef34c053095

Na een geweldige week was het tijd om weer afscheid te nemen van mijn ouders. Natuurlijk was het afscheid niet zonder traantjes maar het was nu niet voor lang. Zij bleven nog een extra nachtje in Phuket waarbij ik een nachtje in de luchthaven van Bangkok verbleef. Dit wordt vaker en vaker een gewoonte. Ik zette mijn avontuur verder richting Koh phangang waar ik mijn Aerial yoga opleiding ging volgen. Het was een eiland dicht bij Sura Thani de plaats waar de tsunami plaats vond jaren geleden. Het was vreemd om dit te weten maar anderzijds ook speciaal om te zien hoe hier nog steeds restanten van zijn. Vanuit de luchthaven was ik nog 5 u onderweg met de boot en bus om het eiland te bereiken.

Het eiland was geweldig het had enorm veel mooie natuur en super veel activiteiten. Al kon ik niet veel activiteiten doen aangezien ik mijn Aerial teacher training volgde daar. Ik had zolang uitgekeken naar de opleiding. We waren met 12 waarvan 2 studenten vroeger stopten. in de groep zaten 3 meisjes vanuit Hongkong. Ik noteerde meteen hun nummers zodat ik alvast vrienden had op mijn laatste stop. Aerial is geweldig het was alsof je van de aarde werd weggetrokken tijdens een yoga les. Ik was volledig in mijn element een vliegend aapje. We hadden bij onze school ook een privé strand. naast het strand hadden we een eigen zwembad waar ik elke dag na de lessen enkele uren in spendeerde. Het was super warm waardoor het oefenen natuurlijk een extra uitdaging kreeg. Het regenseizoen was begonnen waardoor het weer zeer wisseltachtig was. Tijdens deze onweders maakte ik het grootste onweer mee tot nu toe in mijn leven. Ik schudde letterlijk uit mijn bed. Het was zeer interessant om dit mee te maken.

Voor ik deze opleiding starte was ik een beetje bang aangezien ik wist dat de meeste allemaal yogaleraars gingen zijn. Ik dacht dat ik niet genoeg zou weten tegenover hen, want zoals altijd waren deze vrouwen allemaal ouder ongeveer rond de 35jaar wat hen dus veel meer ervaring gaf. Het draaide uit dat ze het omgekeerde voelde ze vonden dat ik enorm veel wist maar voor mij leek dit absoluut niet zo. Er is zoveel te leren elke opleiding ontdek ik zoveel nieuwe zaken. Daarom hou ik zoveel van opleidingen elke keer zie ik zoveel nieuwe mogelijkheden om mensen meer te kunnen begeleiden en mensen hun uitdagingen kleiner te maken. het was vreemd om te zien hoe andere naar me opkeken aangezien ik de tweede jongste was voornamelijk omdat ik het niet zo zag. Tijdens de opleiding ontmoete ik ook een meisje met grote uitdagingen waardoor we meteen een therapie starten ik had dit nooit eerder gedaan maar het werkte enorm goed. Ik was zo blij om weer iemand te kunnen helpen ! Hierdoor besefte ik dat ik mijn therapieën meer moet gaan promoten want dat ik er eigenlijk wel klaar voor ben maar gewoon schrik voor heb dat ik te weinig kennis heb.

De aerial week was de max en werd geëindigd met een blacklight party. Dit was de eerste keer dat ik dit deed maar het was de max. We begonnen de avond met onszelf volledig vol te schilderen. Waarna we een choreografie uitvoerde die we samen creëerde ik had zoveel ideen alsof mijn potje van creativiteit weer geopend werd. Als ook voerde we in de blacklights mijn howling at the moon dans uit. Het was een super leuke avond  dat bekroond werd met ons diploma als Aerial yoga teachers. Ik bestelde natuurlijk meteen 8 swings om dit thuis te kunnen les geven. Ik tel alvast af naar dit zelf te kunnen onderwijzen. Na de opleiding verdween iedereen meteen ik verhuisde ook naar een hostel voor 1 nachtje. Het was 3€ voor een super leuke plaats met zwembad, dit was gewoon geschift. Ik ging toch nog een beetje op ontdekking op het eiland en kwam op een super gezellig lokaal marktje terecht. hier zag ik een geweldig fenomeen. Iedereen kent het start en stop spel, waarbij iedereen beweegt en dan plots stopt. Midden in hun drukke straten hoorde je een luide liep gevolgd door een lied waardoor iedereen plots stil bleef staan. Ik wist niet wat er gebeurde maar bij navraag bleek dat dit 2 maal per dag gebeurde om hun land te eren, ik vond dit een enorm grappig feit. Gevolgd door een geweldig etentje in een Belgisch restaurant waar ik na lange tijd weer een echte moeulleux kon eten ik was zo blij.

na dit geweldige avontuur was het tijd om weer naar de volgende bestemming te gaan. Op de terug weg zat de boot vol met backpackers het was gek met hoeveel we de wereld gingen verkennen. De boottocht was de hel het was een onweer en wiebelde in een reuze ferry bijna van mijn stoel. Als ook mijn vlucht naar Bangkok verliep niet zonder turbulentie. Ondertussen ben ik terug veilig in de luchthaven van Bangkok. Nu weer een nachtje wachten in hotel airport om naar mijn voorlaatste bestemming te gaan.