bali

20 juni 2019 - Canggu, Indonesië

Hey,

3583C776-8C9A-4186-BFC2-39118EDBC352

Na Thailand was ik voor de zoveelste keer geland in het 5 sterrenhotel airport voor een nachtje omweg naar Bali. Toen mijn overnachting klaar was steeg ik op in het grootste vliegtuig dat ik tot nu toe zag. 80 rijen en daarbovenop dubbeldek vliegtuig. Het was dus zeer duidelijk dat Bali enorm gewild was. Op het vliegtuig leken enkel koppels te zitten en veel nederlanders. Mijn vlucht verliep super goed. Toen ik lande moest ik 2miljoen afhalen in hun geld eenheid ik denk dat ik buiten Bali nooit nog zoveel nullen zal tikken in een bank. Het voelde best speciaal aan maar uiteindelijk was dit maar 100€, dit noemt men fake rijk zijn. Ik sprak met de taxi chauffeur en de locals verdienen slechts 200€ per maand.

Zoals in vele landen voelde ik me meteen thuis hier hangt zo een zalig vibe. Het eerste idee wat meteen in me op kwam was “hier kan ik wel blijven”.  Ik verbleef eerst in Kuta dat de uitgaansbuurt was zoveel clubs bij elkaar kort bij het strand. De muziek die in de clubs gespeeld werd was minstens 10jaar terug in de tijd dit was best wel leuk. Na 2 nachtjes Kuta vertrok meer land inwaarts naar ubud. Hier had ik al meteen geluk ik stapte uit mijn taxi midden in een ceremonie die slechts 1 keer om de 10jaar plaats vond. Het was super fijn voor ons om naar te kijken maar de mensen in de ceremonie leken niet bepaald blij. Ze deden dit om voor een nieuw decennia van geluk te bidden. Naast dit kleine geluk was hier zoveel mogelijkheid om goedkoop te shoppen na zolang met dezelfde kleren besloot ik dan ook maar iets nieuw te kopen. Ik voelde mezelf een princes gewoon door een nieuw kledingstuk. Als ook ging ik iedere avond op restaurant omdat koken hier dus niet mogelijk is maar het koste me slechts 5€ maximum, niet slecht denk ik dan. Elke gebouw hier was zo gedetailleerd ik hou van de architectuur hier. Mijn ogen wisten niet waar eerst kijken.

Zoals altijd ging ik opzoek naar een plaats om te sporten. Ik vond radialy alive yoga school het was een geweldige plaats met ruimtes midden in de jungle. Het was een van de beste plaatsen om yoga te doen ever met zeer getalenteerde leerkrachten. Ik nam meteen een ongelimiteerde pas voor een week en volgde elke ochtend en avond yoga en zelfs 1 keer een volledige dag met 9 lessen. Het was zalig om weer wat meer beweging te kunnen hebben. Naast de geweldige lessen botste ik ook op een Belgisch meisje met een yoga studio in Dendermonde. Die zelfde avond had ik meteen een sollicitatie gesprek met haar en de kans is groot dat ik in haar studio les mag geven vanaf september. Over geluk gesproken. Als ook hun restaurant daar was geweldig na zoveel maanden kon ik nog eens gezond eten. Ik at na lange tijd terug aardbeien die voelde als hemel op mijn tong. Naast al het rustige ging ik natuurlijk ook op avontuur. Ik reed voor de eerste keer met een scooter die tot 100km per uur ging. Ik reed die dag meteen 8uur op deze scooter over een eerste keer gesproken. Het verliep zo vlot het verkeer was gek net zoals in india en je moest veel zigzaggen maar dat was voor mij des te leuker. We reden die dag naar haevens gate waar iedereen zijn instagram foto’s neemt. De lijn voor die foto was 2u dit ging ik echt niet doen voor een foto. Daarbovenop was het helemaal niet zoals op de foto’s want daar was water maar dit werd eigenlijk gewoon met een plaatje als illusie geschept. Wij namen van de zijkant een foto zodat we niet moesten aanschuiven het was best mooi maar veel te overroepen naar mijn mening. Nadien reden we verder naar een watertempel trita ganga. Dit was zo magisch elk gebouw of beeld was omringd met water helemaal mijn ding. Je liep ook over stenen tussen de grote vissen. Ik voelde me net terug een kind. Eens we terug in ubud kon ik een traditionele dans aanschouwen in een van de tempels. Dit was best interessant hoe ze dit deden. Ze kende hun dans zo goed dat ze vaak gewoon met hun ogen dicht dansten en nog steeds super gelijk waren. Het was een verhaal over de goden wat enorm gekke kostuums met zich mee bracht.

Nu ik de smaak te pakken had van de scooter was ik niet meer weg te slaan om zelf op avontuur te gaan in plaats van al deze toers. ik vond een geweldige waterval tukad cepung dit was zo een magische plek alweer. De natuur was bovennatuurlijk verborgen in het midden van de jungle. Ik was instaat hier de perfecte foto’s te nemen de zonnestralen kwamen door een gat naar binnen met het geweldige geluid van een waterval. Het was gelukkig ook niet zo druk. Nadien zette ik het avontuur verder naar de siring tempel waar elke Local kwam om zich te laten zegenen door de goden door hun hoofd onder het water te steken 3x hun gezicht te Wassen , 3x van het water te drinken en vervolgens te bidden voor hun noden. Ik kon niet weerstaan en moest het ook proberen. We kregen een Sorong aan in de locakale kledingstijl. Het was een geweldige ervaring om dit ritueel te kunnen doen tussen de lokale bevolking. Tot slot reden we naar de rijstvelden van tellalang die volgens mij veel te overroepen waren, dit was letterlijk. De Bali swings waren heir ook aanwezig waar super veel mensen super luid schreeuwde over de hele valei. Ik keek altijd uit naar deze swing maar het koste 30€ om erop te gaan dit was teveel voor mijn reisbudget maar ik kon dan wel andere leuke foto’s nemen gelukkig. Tot slot bezocht ik in ubud het monkey forest. De apen waren al vaak op mijn pad gekomen dus ik kon ze ook deze keer niet missen. Zoals elke keer was dit een leuke ontmoeting met mijn broeders en zusters.

Ik kan het water nog steeds niet missen dus boekte ik een snorkel toer. De toer was bedoeld om manta’s te spotten rond het eiland nusa maar het was super slecht weer die dag. De weg daar naartoe was super heftig met de nodige golven en gevaren. Veilig aangekomen op het eiland werden we op een kleinere boot geplaatst en naar drie snorkel plekken gebracht. Door de hevige zee konden we niet naar de manta’s wat een grote teleurstelling was tot ik in het water was en als ook geweldige koralen en vissen kon aanschouwen en mijn vriend de grote schildpad was ook opnieuw aanwezig. Op de boot zat ik vooraan met mijn bikini in de regen wat best een speciaal gevoel gaf. Het was toch een super leuke dag.

Net zoals vorige maand was het volle maan een nieuwe cyclus die zou beginnen als ik iedereen moest geloven. Ik boekte een ticket voor een supermoon party. Dit feestje was op een geweldige locatie en begon met acroyoga meer kon ik niet wensen. Toen begon er een ceremonie en leek het of ik terug getransporteerd was naar de jaren 60-70. Alle hippies kwamen tevoorschijn en begonnen gekke zaken te doen het leek wel een sekte. Nadien starte het feestje en vele van hen waren op die tijd al onder invloed van verschillende zaken maar voornamelijk van de paddenstoelen. Hun dansstijlen waren hier dan ook zeker naar te zien. Al deze mensen waren volledig in het yoga verhaal mee en het reden van de wereld, na deze ervaring denk ik dat ik toch eerder een fake yogi ben. Dit was net een streepje te ver voor mij maar het was wel een zotte ervaring en ben heel dankbaar dat ik dit weer heb kunnen meemaken. De volle maan hier was wel geweldig.

Tot slot lande ik in canggu het surfersparadijs. hier schreef ik me meteen in bij een yoga school die enkel aerial yoga en acroyoga aanbood. Op een uitmuntende locatie zicht op zee. Het was een resort Udara die dit aanbood een adembenemende plek die slechts 250€ vroeg per nacht. Ik stond perplex van die prijs gelukkig kon ik gewoon voor de lessen betalen. Ik sloot deze week af met een geweldige surfles de golven zijn gewoon perfect. Volgende week begin ik met een kleiner hard bord te surfen benieuwd wat dit gaat geven.

Omdat het hier zo geweldig is heb ik besloten nog een weekje langer te blijven dus heb mijn vlucht herboekt.

Ik leef echt mijn beste leven nu! ik zou hier zo kunnen wonen het is mijn ideale plaats yoga, surfen, avontuur, natuur, leuke vibe,… echt de hemel.

Tot snel mensjes,

Nog maar een maandje en ik kom terug naar de realiteit