thailand

3 juni 2019 - Tambon Ko Pha-ngan, Thailand

Hey,

Mijn laatste dagen in india waren geteld. Ik eindigde mijn india avontuur met een yoga les startende om 5.30 bij een oude yoga leraar van 3 jaar geleden gevolgd door 2 andere yoga lessen. Dit was natuurlijk de max om te zien hoe ik gevorderd was en waar mijn werkpunten nog steeds bleven. Het was een ideale manier om een dag te starten. Gedurende die dag had ik nog afgesproken met enkele andere Indiërs van vroeger het was geweldig om ze terug te zien. ik eindigde mijn dag met een Bollywood dansles en nam afscheid van oude en nieuwe vrienden onder een prachtige sterrenhemel. De sterrenhemel in india is en blijft de meest wonderbaarlijke van heel de wereld. Nooit ervaarde ik ergens anders zo een pracht en praal. Het was de perfecte dag! Net zoals 2 jaar geleden was het enorm moeilijk om afscheid te nemen van deze geweldige zielen. Maar ik ben zeker dat ik ooit weer terug keer naar hen want dit is en blijft de plaats waar het allemaal begon.

Na het missen van mijn vlucht keerde ik terug naar Delhi met een taxi omdat dit enorm goedkoop was. Het nam me 8u onderweg maar ik had het niet anders gewild mijn laatste dagen waren de max! Toen ik in de airport van Delhi kwam had ik de langste check in ooit. Ik stond in lijn voor 3u om in te checken gelukkig was ik genoeg op voorhand in de luchthaven. Het was natuurlijk een van de grootste luchthavens ter wereld maar ook een van de gekste. Net zoals de vorige keer was het een stille luchthaven toch wat betreft het afroepen van de vlucht stilte was nergens te vinden in india. Dit avontuur zat erop maar het volgende stond al voor de deur.

Thailand was de volgende stop waar ik afgesproken had met mijn ouders in de luchthaven. Het weerzien was natuurlijk geweldig! Cuba leek nog maar net voorbij maar ik had ondertussen al zoveel andere ervaringen opgedaan en zoveel gekke dingen beleefd. Mijn ouders kwamen hier om mijn verjaardag te vieren. We startte ons avontuur in Bangkok. We verbleven in een geweldig hotel ik was zo dankbaar om weer een normale douche en bed te zien dit leek een eeuwigheid geleden. Het avontuur begon voor mij dus al geweldig. We gingen meteen de stad in met het lokale vervoer een tuk tuk waar we meteen met het afbieden begonnen we gingen uiteindelijk van 200 naar 20 Bath dat is in ieder geval een goede deal. We waren dus duidelijk geland in Thailand. Als je Thailand zegt weet je ook meteen dat het bedrog op de loer ligt, dit eerwaarde we al snel we boekten een boot trip naar de floating market. Helaas was dit niet wat we verwachten en het was veel te duur voor wat het was. Maar we wisten tenminste dat we nu meer op ons hoede moesten zijn.

De volgende dag namen we een hop on hop of boot waarmee we naar een geweldige tempel gingen what Pho. Hier vonden we de liggende budha van maar liefst 46m lang. Het was een prachtige tempel en de kleine details met afwerking was gewoonweg onbeschrijfelijk. Ik heb ondertussen al heel wat gezien maar deze tempel maakten toch een enorme indruk op me ik was blij dat ik dit samen met mijn ouders kon delen. Samen beleef je altijd veel meer dan alleen. Maar de ervaring was ook anders omdat we een enorme hitte trotseerde we de drukkende warmte. Zodra je buiten stapten stond het zweet je meteen in de rug. Onze volgende stop op dit avontuur was een van de grootste winkelcentra in Bangkok. Het was indrukwekkend omdat dit land gekend staat voor armoede maar toch een centrum van 7 enorme verdiepingen kan bouwen met een luxe om u tegen te zeggen. Het was dus zeer indrukwekkend maar niet logisch in dit land naar mijn opinie. Met een geweldig overzicht over de stad liep ons kort avontuur ten einde en werd het tijd om naar Phuket te vliegen “het beloofde  stuk van Thailand .

Om 4.30 kwamen ze ons alvast ophalen. Mijn ouders en ik hadden een aparte vlucht naar Phuket en reden samen naar de luchthaven waar we ontdekten dat mijn vlucht vanuit een andere Bangkok luchthaven vertrok. Ik nam dus opnieuw de taxi om mijn vlucht vanuit de andere luchthaven 40minuten verderop te nemen. Gelukkig kwamen we beide samen aan in Phuket. Hier kwamen we in een 5 sterren hotel waar ik van achterover viel. Het was insane! De kamers waren verbluffend en ze hadden 5 zwembaden waarvan 1 dat maar liefst 100m lang was midden in de natuur. we gingen natuurlijk Phuket ook verkennen met behulp van een tuk tuk we bezochten nog meer tempels en the big budha die gevestigd was op een bergt. Deze was 46m hoog met een geweldig uitzicht over de eilanden. Op de dag van mijn verjaardag had ik een geweldige kers op de taart we gingen naar een Monkey Cave waar we super dicht kwamen bij de apen en ze eten konden geven. Maar mijn echte droom kwam uit bij de olifanten ik kon zwemmen met hen. Ik zat op een olifant waardoor ik hem kon wassen. Het was magisch, een onbeschrijfelijk gevoel. Dit was duidelijk de beste verjaardag ooit. We reden ook met een quad door de bossen. Toen we terug bij het hotel aankwamen was mijn bed prachtig versierd met bloemen door het hotel. De mensen waren allemaal zo lief! Ik was effectief zo onder de indruk. Het thuisfront was mij ook absoluut niet vergeten ik had een geweldige video gekregen die mij natuurlijk diep raakten. Ik heb de meest geweldige vrienden ter wereld. Ik was nooit eerder zo dankbaar voor alles wat ik had in mijn leven. Het leven kan zo geweldig zijn als je het effectief wil zien.

Na een onvergetelijke verjaardag ging het avontuur verder. We bezochten de phi phi eilanden. Dit door een boot waarbij we van eiland naar eiland gingen. Een mega relaxed dag waarin we snorkelde, aten, zwommen,… iedereen genoot ten volle. Deze week was zoals vele weer onvergetelijk maar deze keer dankzij mijn ouders waarvoor ik super dankbaar ben!

geniet van elk moment!

Groetjes vanuit het geweldige paradijs