basecamp

12 augustus 2018 - Sydney, Australië

Hello everyone,

vieuwHou je vast want deze keer heb ik veel te vertellen. Deze week is ons programma gestart. Waar we veel activiteiten deden maar ook meer info kregen over hoe alles werkt in Australië. We merkten al snel dat alles hier veel makkelijker in elkaar zat tegenover ons Belgiëlandje.

Onze groep bestond uit 12 mensen  waaronder 6 Duitsers, 2 Nederlanders, 1 Engelse, 1 Amerikaanse + wij de Belgen daarnaast enkele begeleiders dat ook backpackers zijn zoals ons. In het begin was iedereen beetje onwennig maar zoals verwacht moest ik natuurlijk met iedereen gesproken hebben al meteen de eerste dag zodat ik kon inschatten wat te verwachten.

Op onze 2 de dag gingen we normaal een zeiltocht doen maar die werd helaas verzet door te veel wind die dag. De drie dagen nadien daar en tegen waren op en top startende met de zeiltocht gevolgd door basecamp. Back to the basics i like iT! We reden met de bus naar Port stephens waar we geen bereik hadden en omringd waren door prachtige natuur.

Tijdens het basecamp hebben we natuurlijk ook tal van unieke activiteiten gedaan. Het basecamp was in port steven dichtbij Nelson bay waar we in hutten sliepen midden in de natuur omringd met tal van vogels, possums, kangoeroes etc...  hier hebben we onze eerste echte kangoeroe ontmoet tilly echt enorm schattig ze waren aan mensen gewend en konden ze dus aaien ze zijn enorm zacht en levendig. het was enorm leuk maar s avonds kon het enorm afkoelen. Gelukkig maakte onze begeleiders daar gebruik van om kampvuur op het strand te doen met een unieke sterrenhemel.

Op dag 2 van het basecamp hadden we sandboarding op het programma staan op 15 minuten waren we precies in de woestijn. Ik had nog nooit zoveel zand gezien overal waar je keek was zand. De trip was enorm wankel ze hebben de auto’s ook enkele keren vast gereden een echt avontuur. Het sandboarden zelf was enorm leuk vooral dan op je buik enige nadeel het zand kroop overal. Nadien de berg op was een goede workout voor de kuiten. Bij vertrek kon het niet anders als dat de auto stuk was deze geluksvogels bleven samen met de begeleiders achter in de woestijn terwijl ze de andere gingen afzetten. Wij besloten dan om alvast te stappen en natuurlijk te dansen in de woestijn een uniek gevoel. Tijdens de middag waren we vrij en gingen we als echte avonturiers opstap we klommen over de bergen van het strand en verdwaalde, op dit moment stopte er een auto. In de auto zat een vriendelijke man die vroeg of we wouden meerijden we twijfelde geen moment en stapte in. Tot onze verbazing was deze man volledig naakt. Typisch dat dit bij ons voorvalt we zijn weer een ervaring rijker. Die avond konden we profiteren van een heerlijke bbq gevolgd door een reptielen uitleg met de nodige levende beesten. Hij had al zijn dieren meegenomen zoals schildpadden, kameleons, hagedissen, slangen,.... we mochten elk dier vast nemen. Deze kans konden we niet laten voorbij gaan we hebben onze eerste grote slangen mogen dragen een heel uniek gevoel maar voor mij moeten ze toch niet te dicht aan men gezicht komen verder heb ik geen moeite gehad met de dieren.

Op de laatste dag van basecamp hebben we een dolfijnen cruise gehad mijn verwachtingen waren enorm hoog aangezien ze zeiden dat er 99% kans was op het zien van dolfijnen., en jawel we hebben ze gezien de dolfijnen zwommen vlijtig naast de boot. Een opportuniteit om ermee te gaan zwemmen dacht ik helaas was dit niet toegelaten daar en tegen staand mochten we wel het water in maar dit in een soort vis net. Nooit gedacht dat ik me zo als een gevangen vis in het water zou voelen. We waren dan op zen minst al iets dichter bij de dolfijnen. Iedereen op de boot verklaarde ons zot want het zat vol met asiaten die voltallig de gekke Belgen moesten filmen die in de winter het water in gingen. Het water was aan de frisse kant maar de moeite waard om het te doen.

Yoga in Australië. We zijn natuurlijk meteen opzoek gegaan naar groepslessen om te sporten en yoga. We merkten al snel dat de prijzen hier heel hoog lagen gemiddeld 18€ per les. Dit zagen we niet zitten maar gelukkig kwam lululemon op ons pad een yoga winkel die ‘s morgens of ‘s avonds wordt omgebouwd tot mini zaal. Hier bieden ze gewoon gratis lessen aan echt geweldig! Tot nu toe hebben we er al 2 gevolgd van verschillende leraars, de eerste was een dame de andere een heer wat dus betekend een wereld van verschil. De dame gaf een vinyasa class waarbij ze starte met een meditatie gevolgd door reeksen waar telkens een oefening bij kwam en ze sloot als ook af met een meditatie. Hierbij gaf ze een mooie afwisseling tussen rust, lenigheid en kracht echt helemaal mijn ding. De man...

Als ook moesten we na ons ander verblijf in wake up verhuizen naar het volgende hostel we hadden geboekt bij captain cook wat veel belovend leek. In tegenstaande was het verschrikkelijk er waren geen lockers, geen sloten op de deuren, geen wifi etc… Ik heb dat niet zo laten voorbijgaan we zijn meteen naar beneden gegaan en hebben ons geld terug gevraagd. Geld terug wil zeggen geen verblijf. We hebben dan onze stoute schoenen aangetrokken en overal gaan vragen hoeveel het was voor een nacht gelukkig konden we bij funk house terecht. Dit is veel beter aangename mensen en vrij proper. We zien morgen wel weer waar we verder gaan verblijven.

Nu zijn we terug met onze voeten op de grond. We hebben vandaag onze opleiding van RSA (responsabel served alcohol) opleiding gehad zodat we helemaal mee waren met de do’s and donts voor het serveren van alcohol. Na een lange vermoeiende dag ben ik geslaagd voor de opleiding, ik mag beginnen zoeken naar werk in de horeca. Dit zouden ze beter ook in België aanbieden. Nu is het spannend opzoek gaan naar werk. Duim voor ons.

Tot snel schatjes van patatjes

Lundi a commencé notre programme d'activité. On a fait la rencontre du groupe, comme je l'avais prédit je ne me sentais pas à mon naisse. J'ai se sentiments souvent dans des groupes. En somme le groupe était pas malle mais il y avait la barrère de la langue pour ma part. Mon Anglais pour parler est toujours aussi pourris, comprendre ça va encore. La première activité qu’on a fait était sur un catamaran avec un BBQ. C'était chouette surtout aller sur une petite île desserte en kayak. Les jours d'après on est parti à un autre endroit le 'basecamp'. En camp dans la nature avec des huttes. Ça fessait un peu la jungle très plaisante. La on a fait tout sorte d’activités : on sais lever tout pour le lever du soleil, sandboarding : glisser avec une planche une montage de sable, cherche des sorte de moules avec nos pieds, balade en bateau a la recherche des dauphins.. etc. Les deux activités qui mon frapper c’est la soirée avec les reptiles on pouvais les toucher. Surtout les serpents j’aimais bien, je devais pensais à mon papa parce que lui il a horreur de ca haha.. Et l’autre on avait la merveilleuse idée de partir à la recherche de koala. A un moment on sait retrouve sur la plage des nudistes. Mais ça va pour les australien il ne fait pas très chaud donc il y vait 2-3 personnes. En marchant il y a un qui nous demande si on voulait qui nous dépose, assai marrant parce qu’il était nu. Aux faites ici c’est un peu le monde inverse. Comme je le disais il fait froid ici pour les Australiens, environ 20 degrés. Ils connaissent que l’été et l’hiver est maintenant c’est l’hiver. Très marrant tu les vois se baladé en manteau et bonnet. Nous on ce balade en t-shirt et tu les vois nous regarder bizarrement haha.. Ah oui est leur volent de voiture est à droit donc toute la circulation est inverse de chez nous. Conclusion se déplacer en rue ou sur un escalateur il faut se mettre sur la gauche. Mais bon je vais vous laissez

xx gros bisous de moi et Kobe (Kobe c’est notre mascotte crabe)

1. Stéphanie, Katia, Xavi & Lilly ❣:
    12 augustus 2018
    Xavi heeft de foto's goed bestuurd en vond dat t er wel meer mochten zijn. 😜

Wij hebben in Cuba met dolfijnen gezwommen. Echt een leuke ervaring.

Hopelijk worden de verblijfplaatsen wat beter😴.

Geniet van elke dag!
  2. Eveline Hantson:
    12 augustus 2018
    Frisser dan in het zwembad in Rozenbroeken kan het water bijna niet zijn :-)
    have fun
  3. Celina:
    13 augustus 2018
    Haha helaas was het water toch wel wat frisser.... maar ik moest de dolfijnen wel van dichterbij bekijken want ja ik ben tenslotte de dolfijnen juf haha xp ik wil ook absoluut nog gaan zwemmen met dolfijnen maar ik weet nog niet waar ik dat ga doen ... en het is zo fijn dat jullie allemaal steeds reageren ! ❤️
  4. Greet Vernimmen:
    13 augustus 2018
    Hoi Celina, wat een mooi verhaal, ik hoop dat ge vlug werk hebt en ge voelt u daar precies wel in u nopjes 😄
    Doe zo verder en nog een veilige reis verder.
    Dikke knuffel 😘😘😘
  5. Serafien:
    13 augustus 2018
    Blij dat je het daar goed hebt!!
    Ik kijk uit naar de vele verhalen van jullie reis!
  6. Kelly:
    13 augustus 2018
    Weer een heel avontuur gelezen. Toch voorzichtig zijn daar he en we duimen dat jullie snel een jobke hebben. Groetjes
  7. Waumans mieke:
    15 augustus 2018
    Leuk je verhaal en foto's te kunnen bekijken .jullie doen dat echt goed !! Maar blijf steeds voorzichtig !