skydive

3 september 2018 - Sydney, Australië

Hey downsiders,

Ik ben begonnen aan mijn laatste maand ondersteboven leven. Wie weet als ik hard genoeg spring voel je een mini aardbeving... stel je voor.

Nu hier gaat alles zijn normale gangetje, op mijn werk begin ik iedereen te kennen. De grapjes en stoten zijn dus ook reeds aanwezig. Ik doe men werk best wel graag achteraf gezien en ze zien het blijkbaar ook want ze hebben me gevraagd om manager te worden. Ze weten alleen niet dat ik binnen 10 dagen weg ben. Ik heb nog maar 2 keer voor een baas gewerkt en 2 keer willen ze me manager maken ik begin me stilaan vragen te stellen. Kom ik bazig over?

Naast het werk is er natuurlijk ook Fun. IK BEN GAAN SKYDIVE!

flying

Ik wou dit al een tijd doen en wat is een betere gelegenheid dan wereldreis. Ik heb het alleen gedaan dus vond het wel wat spannend want Sacha ging er niet bij zijn bij vertre

k. Ik zat op een bus vol met Chinezen ik voelde me even een outsider. Eens we daar waren ging het allemaal heel snel. Ik moest inchecken en meteen omkleden gevolgd door een zeer korte uitleg. We vertrokken met 8 springers en begeleiders in een klein busje naar de l

uchthaven waar ons vervoer al wachtte. Bij het opstijgen waren sommige al een beetje bang ik was enkel enthousiast want ik ging het eindelijk doen. Het vliegen in het kleine vliegtuigje voelt hetzelfde als met de Airbus enkel heb je meer lawaai. Eens we op 15.000 ft. waren ging het luikje open helemaal vastgeklikt gingen we over de rand hangen, hoofd naar achter en laat je vallen. Floating not falling was het motto. Alles werd omhoog geblazen haar gezicht wat dan ook lachen was dan ook een unieke ervaring. Het is zo een zalig gevoel maar zo snel voorbij. Mocht het kunnen zou ik veel hoger willen vliegen zodat dit gedeelte langer duurde. Nadien opende de parachute en ging je snel van horizontaal weer naar verticaal dan was het genieten van het prachtig uitzicht. We cirkelde langzaam naar beneden waar Sacha al stond te wachten. Het was gewoon geweldig iedereen zou het eens in zijn leven moeten ervaren.

Na de sprong waren we nog enkele uren vrij en gingen we opstap via het strand in wollongong de golven hier waren al heel wat groter. We stapte en het stand veranderde al snel in rotsen maar wij bleven rechtdoor gaan met alle gevolgen van dien een natte broek. Toch bleven we doorgaan tot we op een geweldig uitzicht kwamen bij een vuurtoren. Mijn eerste vuurtoren en hij was wit kleur van de hoop, was dit toevallig? Ik klom op de rotsen om de grote golven te aanschouwen en mooie filmpjes te maken net op het moment dat ik stopte met filmen kwam er een enorme golf aan. Ik draaide me net om en BAM helemaal doorweekt. De golf had me goed te pakken maar ik vond het niet erg dat hoort erbij. Met een warme chocomelk (die totaal niet naar chocolade smaakt, mis Belgische chocolade) gingen we opdrogen op de rotsen.

Daarna was het enkel nog werken ik moet zeggen dat ik de Australiërs of in ieder geval de mentaliteit wel zal missen. Nog 10 dagen en we nemen afscheid van Sydney zal raar doen want eigenlijk hecht je je wel snel aan situaties, het voe

lt alsof ik hier al jaren woon.

“Home is were your heart belongs”

“No valies plans for the future can be made by those who have no capacity for living now” leef je leven nu niet morgen en de toekomst ontvangt je met open armen

Veel liefs,

Celina

~ Le monde est un livre et ceux qui ne voyagent pas n'en lisent qu'une page.~

Sur c'est quelle que semaine j'ai déjà appris plein de chose appros de moi-même. Petit à petit je réalise plein de chose et ce n'est que le début. Je sais que ce voyage va me changer, va me faire grandir. Qui sais je reviendrai peut-être tout à fait transformer.

Être ici est très reposant, il y a des beaux endroits. Des endroit où je pourrais passer des heures.. Malheureusement il n’y a pas ça en Belgique peut-être que si et que je ne les sais pas encore trouvais mais pas avec ce beau paysage.

Cette semaine on a visité une autre ville ou Celina a fait sont sky-diving. Moi je ne l’ai pas fait parce que ça ne me disait pas grand-chose et je trouvais ça assez cher. Les vagues de la mer ce jour était immense. J'ai bu l'eau 2 fois. La première fois en prenant une photo et la deuxième avec une vidéo. J'étais trempe de la tête au pied en plus il ne fessait pas si chaud. J'ai dit merci la mer à ce moment-là. Il y avait une de ce vu terrible avec les roches et un phare au bord de la mer. Sinon mes jours se ressemble, travailles dans l'auberge. J’ai aussi commencé dans la plein de jeu intérieur. C’était une chouette journée, j’ai appris à faire des cafés et tout. J’étais très fière de moi ce jour-là parce que j’ai beaucoup parler Anglais. Mais malheureusement j’ai annulé ce job parce que je peux que travailles les week-ends et ça ne vaut pas la peine vu qu’on part déjà le 14 septembre.

J'ai été aussi à la recherche pour notre vole du retour chaque jour le prix il change, donc c’est intéressant. On vous dira quelle date on revient pour l'instant on sait pas encore..

Bon les loulous je vous laisse gros bisous et je re termine avec une citation.

Xxxxxx

~ Je voyage non pas pour échapper à la vie, mais pour que la vie ne nous échappe pas. ~

1. Marijke:
    Jij? Bossy 😎
    Waar haal je het?
    Weten wat je wilt is niet bezig zijn!
    Weet je, je gaat niet elke reis opnieuw doen in je leven.. maar je kan altijd wel enkele die je bijblijven opnieuw doen in je leven? ;)
    Hoewel er nog ongetwijfeld mooie verhalen aankomen.. leef dag per dag, genieten doe je al hoor ik! 😘 Lufya
  2. Greet Vernimmen:
    3 september 2018
    Wat een prachtig verhaal weeral 😀 het doet telkens deugd dit te lezen hoe goed je u daar voelt.
    En wat een prachtige foto's 👍doe het daar zo verder en hopelijk gaat het op u nieuwe bestemming even goed.
    Vele groetjes en een dikke knuffel 😍😘😘
  3. Vertoont Peggy:
    3 september 2018
    Hey Celina, zo te lezen amuseer jij je daar wel heel goed ! Ik kijk al uit naar het volgende verhaal en wat voor gekke dingen je nog gaat uitsteken, hihi. Skyediven is echt wel de max he, staat al heel lang op mijn verlanglijstje. Veel plezier meiden xxx
  4. Stéphanie, Katia, Xavi & Lilly ❣:
    3 september 2018
    Weer een leuk verhaal om te lezen.
    Jouw bucketlist word toch elke dag kleiner... alhoewel ik soms t gevoel heb dat Bij elk dat je doorstreept je gewoon 2 nieuwe plannen maakt. 😉

Leuk dat je u daar wel goed voelt.
    En bossy ben je helemaal niet. Je hebt gewoon leiderskwaliteiten 🙂
  5. Peggy Veldeman:
    Wauw super