routine

27 augustus 2018 - Sydney, Australië

Ola followers

Deze week was heel rustig in verband met nieuwigheden ook hier krijgt het leven een routine. Ik ben begonnen met werken en in combinatie met de 2 jobs weegt het wel het lijkt alsof ik terug 18 ben waar ik 2 studentenbond combineer. Ik doe gemiddeld 12 u per dag. Kuisen in het hostel en werken in opera bar

Ben dus begonnen in het opera house ik hou van de sfeer daar tijdens de service. Het is er steeds druk en wandel dus veel rond. Mijn collega’s  vragen bijna allemaal hetzelfde doe jij sport? A sportleerkracht dat had ik wel verwacht maar daarnaast denken ze allemaal dat ik van het zuiden kom Spanje, Italië, etc… Het is grappig om iedereen steeds zoveel foto’s te zien al die toeristen. Daarnaast valt het me ook op dat iedereen steeds gelukkig is, zo indrukwekkend hier voert iedereen gesprekken en lachen terwijl bij ons vele stilzwijgend of met hun gsm aan tafel zitten. Deze week was België wel echt in men leven aanwezig VTM heeft op ons terras gefilmd voor boer zoekt vrouw. Ik weet alvast wie de winnares wordt. Het is grappig om te zien dat er hier ook zo over gesproken wordt of zal ik zeggen gelachen.  Het enige mindere aan de job is dat ik na de service telkens nog 2 u moet kuisen. Wat opzich geen ramp is maar je moet dan bijvoorbeeld kaarten kuisen waarbij je een uur dezelfde beweging maakt dit is saai en vermoeiend voor men armen. Maar ik klaag niet want het is waar wat ze zeggen in Australië verdien je veel gemiddeld bij ons 11€ in de horeca en hier 22€ over een verschil gesproken.

Het is maar voor een maand en volgende week heb ik een volledige vrije dag. Ik heb voor die dag iets ongeloofelijks gepland. Het wordt de zotste ervaring tot nu toe in men leven denk ik. Jullie zien volgende week wel wat het is. Ik heb ook een zwemabonnement genomen ik kan het zwembad niet missen en analyseer iedereen zou daar enig sinds beroepsmisvorming kunnen zijn? Ik heb op het werk ook een meisje ontmoet die zwemles geeft en ik mag binnenkort eens gaan kijken hoe het hier aantoe gaat.

“Friends come and go like the ocean but the good ones stay like an octopus in your face.” Ik ben zo blij heb hier zo beseft wat ik aan de mensen rondom mij heb. Elke keer foto’s ontvangen maakt me blij en reacties lezen. You guys made my days.

Dikke knuffel vanuit de andere kant van de wereld

Coucou les amis,

Cette semaine n’était pas très spéciale. J’ai cherché du boulot. J’ai trouvé une plaine de jeu, un home pour faire assistante en cuisine et un cinéma. Mais pour la plaine le manageur n’était pas là. Pour le home je devais sollicité par internet. Le site n’allait pas et pour le cinéma je n’ai jamais eu de réponse. Donc du coup je suis repasse le week-end à la plaine parce qu’alors le manageur allait être là. J’ai passe une sollicitation et je peux faire un essaye samedi prochaine. Je serais une ‘hôtesse de fête’. Mon boulot ça sera dans une salle d’anniversaire et je dois m’amuser avec les enfants : danse, chanter et jouer des jeux avec eux. Aussi donner leur commande. Donc c’est bien un boulot pour moi.

A par ça je me suis beaucoup promené toute seule, vu que Celina travaille. J’ai profité et j’ai fait du géocaching : une sorte de chasse au trésor. C’était sympa, j’ai trouvé des beaux endroits que je n’avais pas encore vu. Sinon a cote de la plaine il y a un grand stade de rugby, ça me donne trop envie de jouer. Le sport en groupe me manque quand même un peu. On a aussi réserve cette semaine nos dernières semaines en Australie on va visiter la côte Est. Donc j’attend avec impatience c’est 2 semaine-là.

Je vous fais des gros câlins et bisous xx

1. Carine Coolen:
    27 augustus 2018
    Ongelooflijk dat je dit zomaar voor elkaar gekregen hebt. Ge gaat nog rijker terugkeren dan ge vertrokken zijt. Wij hadden gisteren een echte kutavond. Camerata productions met stijn de wolf hadden een spectakel in Buggenhout.
    Ik dacht een musical in het antwerpse, maar nee twas veeeeeele verder , zon 140 km en in openlucht. Was dan ook geen musical en de voorstelling werd na 45 minuten afgelast wegens de regen. Pfffffff. Even mijn geklaag vanuit Belgieland.
    Haha die boer zoekt vrouw, had u daarvoor ingeschreven he. 2 vliegen in 1 klap. En ge moest nie meer werken. :p Dikke knuff meid xx
  2. Evy:
    27 augustus 2018
    Op wereldreis/ vakantie zegt ze dan... je begint nog meer te werken of in België! Straks ook zwemlesjes geven? Supergoe bezig en ben blij dat je het daar goed stelt!! Ben al benieuwd wat je gaat doen op je vrije dag! Hier is het saaien blok en een beetje meer regen of voordien! Veel werkplezier daar! Gr. x
  3. Stéphanie, Katia, Xavi & Lilly ❣:
    27 augustus 2018
    Leuk om weer over je avonturen te lezen.
    Heb je ze bedient van boer zoekt vrouw? Straks word je nog een BV 😀

Amai... 22euro per uur. Dat is niet mis. Hopelijk kun je er ook aan van aan kant houden dan voor de verdere reis.
    Ik zie u nog in staat om zwemlessen te beginnen geven daar. Eens gaan 'kijken' hahaha...

Benieuwd naar wat je gaat doen op je vrije dag. Hoe dan ook... Geniet ervan!
  4. Marisol:
    27 augustus 2018
    Whawww , kijk steeds uit je verhaal te lezen , zalig , werelds , Toppie .
    Ik heb allicht de boer van Australië life gezien in ons vervreemd België 😉Ben ook super benieuwd naar het Australisch les geven , hou je me daar van op de hoogt , zoeken ze daar lesgevers.😬😬 veel lieve groetjes Marisol
  5. Greet Vernimmen:
    27 augustus 2018
    Ben altijd zo blij dat ik iets kan lezen over je reis 😀 en het is leuk om te horen dat je het toch naar je zin hebt maar dat had ik zo wel wat verwacht van jou.
    Doe het nog goed daar en tot de volgende
    Dikke knuffel 😘😍
  6. Nordin M ‘ Rabet Mouilik:
    27 augustus 2018
    Ik wist wel dat je en dapper meid zij. Overal en eigen plan treken je kom te wel. Veel groetje ik mis je nu al. Dikke knuffel en dikke💋
  7. Kelly:
    27 augustus 2018
    Super leuk te horen/ te lezen dat het jullie daar goed gaat. Je maakt me wel curieus over wat jouw plannen zijn voor je vrije dag.
    Mss zien we jou dan wel eventjes in de aflevering van boer zoekt vrouw.. een bv-tje in Australië 😉
    Geniet van je vrije dag... knuffels vanuit het kleine België