Aftellen

10 september 2018 - Sydney, Australië

Hey sweeties,

Alweer een weekje voorbij. Het weer afgelopen week was niet denderend waardoor er niet zoveel werk was. Ik ben ook men laatste week ingegaan als opera bar member. Ik ga morgen met een klein hartje zeggen dat ik stop. Raar hoe je je zo snel kan hechten aan mensen en plaatsen. Ik zal het toch wel gaan missen de sfeer hier is geweldig.

Ik heb in het hostel al mijn kuisshiten erop zitten nu even geen kuisproducten meer in men buurt.

Naast het werk ben ik ook gaan kijken naar de st George academi. Zwemmen blijft toch een grote passie die ik niet kan loslaten. Ik heb een babyles en kinderliedjes gezien. Over heel de wereld is de basis hetzelfde maar er zijn altijd veranderingen. Ze hebben een zeer goed systeem voor de leerkrachten. Iedereen die wil starten moet een jaar opleiding volgen en 200 uur stage wat goed is want zo ben je zeker da iedereen een goede achtergrond heeft. Daarnaast moeten ze ook een bewijs hebben dat ze met kinderen mogen werken met een hele backround check. Eens dit allemaal in orde is mogen ze pas beginnen les geven.

Het zwembad is 5-10 m en is slechts 0,6-1m diep. Ze zwemmen hier net zoals ze rijden de andere richting uit. Tijdens hun lessen gebruiken ze zeer weinig materiaal enkel plankjes en zwemgordels die lijken op schildjes van een schildpad.

Tijdens de babyles werd er dus ook heel weinig materiaal gebruikt beetje anders dan bij mij. De groepjes bestaan uit maximum 4 kindjes.

Tijdens de babyles werd er veel gezongen maar elke oefening wordt individueel uitgevoerd waardoor de kinderen lang stilstaan gelukkig is de temperatuur 32graden. In het engels hebben ze zo een fijne liedjes ik ga als ik terug ben ook meer swing in men les brengen door muziek.

Tijdens de kids lesjes wordt er ook steeds individueel gewerkt de andere 3 moeten dan op een trapje wachten. Ze krijgen oefeningetjes die steeds werken aan crawl want daar beginnen ze mee schoolslag wordt pas op 8 jaar aangeleerd. Als ook onderwater gaan wordt pas later behandeld ze werken mee op de ademhaling als ze het spetteren en pijlen onder de knie hebben.

Het is opvallend hoeveel discipline er in het hele land heerst als ook dus in het zwembad. De kinderen weten heel goed dat ze niet mogen spelen langs de rand en blijven dan ook heel rustig.

Het is intressant en leerzaam om al deze lessen te zien en je leert er altijd uit. Ik hoop dat ik in andere landen ook nog zwemlessen kan gaan observeren.

Alweer enorm dankbaar voor deze opurtuniteit.

Nu tel ik af naar volgende vrijdag waar we het vliegtuig nemen naar cairns om de oostkust van Australië af te reizen en weer geweldige ervaringen en lessen te gaan beleven.

Tot snel snottebel

Dikke kus

Nos dernière semaine à Sydney et après la vrai aventure commence. A nouveau une semaine assez calme ou le temp a fort changer. Debut de semaine très mauvais et fin de semaine très beau, chaud. Donc très bonne nouvelle. On a étè plusieur fois a la piscine. Sinon je me suis beaucoup promene tout seule avec ce beau temp. J'ai mêmê étè visiter un musée de rugby. J'ai aussi fait mes dernier heure de travaille d'accomodation dans l'auberge. Donc semaine qui vient se reposer et attendre vendredi pour partir a Cairns. Et vraiment commence notre voyage. Whoopwhoop !! Gros bisous les loulousswimming style

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nordin M ‘ Rabet Mouilik:
    10 september 2018
    Top top top blijven ga En ga. Groetje Nordin
  2. Greet Vernimmen:
    10 september 2018
    Wat een mooi verhaal weer, ik kan best begrijpen dat ge u vlug hecht aan bepaalde mensen zeker als ge het er goed kunt mee vinden 😀. Maar het volgende gaat weeral een ervaring.
    Doe het daar goed 😘😘
    Dikke knuffel 😍