jobs

19 augustus 2018 - Sydney, Australië

Hey surfers, bedreigd weer bondi

Deze week was een zeer afwachtende week na het behalen van de RSA opleiding was het opzoek gaan van een job de volgende stap. Ik ging dan ook wel gemotiveerd opstap maandag met mijn cv’s op facebook wat kleine advertenties te zien heb ik ze binnengestoken sommige antwoorde heel droog “we geven het door aan de manager” andere daar en tegen waren zeer enthousiast “ervaring ? Rsa? Working holiday visa?” Ik mocht meteen 3 try outs draaien waar ik natuurlijk al heel blij mee was.

De ene was een koffie bar waar ik overdag kon werken White rabbit hier kwamen alle business people vergaderen ze waren heel enthousiast maar de betaling was niet zo hoog. De 2de werd afgezegd maar de 3de die ik mocht doen was een topper “opera bar” net bij het grootste monument van heel Sydney, uitzicht op het water en heel erg druk. Hier werken ze met een heel fancy systeem waarbij de mensen zelf bestellen en nadien gaan zitten waar ze willen en gevolgd worden door een gps systeem waardoor wij weten waar we de bestellingen naartoe mogen brengen. Ook hier waren ze heel enthousiast hier mocht ik dan direct beginnen. Vanaf volgende week ben ik Waitress in the OPERA BAR. Echt super fijn deze kans te krijgen.

Werk was 1 punt maar Accomodatie daar en tegen is ook belangrijk. We verhuisde na ons programma naar Captain Cook. Dit was werkelijk de slechtste ervaring tot nu toe. Hier hadden ze geen lockers, wifi, sloten, ontbijt,… Het was er ook enorm vuil we hadden hier 5 nachten geboekt maar dit ging niet door. Ik heb men stoute schoenen aangetrokken en ging naar beneden. Ik heb me van mijn beste kant laten zien en we hebben meteen terug uitgechecked met al ons geld terug. We hebben dan Sydney doorgestapt richting ons eerste hostel hier kwamen we funkhouse tegen een heel fijn hostel maar als ook niet zo proper en het ontbijt was een beetje bescheiden. Daar tegen over was mad monkey het tot nu toe beste hostel. Proper goed georganiseerd en een geweldig uitgebreid ontbijt, elke dag toast, pannenkoeken, eitjes, etc… We hebben hier kunnen regelen dat we gratis verblijf hebben in ruil voor 15uur in de week te kuisen. Wie had dat gedacht Verhulst kuisvrouw?! Dit is waarschijnlijk beste grap van het jaar. Maar wat je hier allemaal te zien krijgt, geloof mij ik ben een heel proper meisje tegenover al deze mensen. Mijn mama mag dus blij zijn ondanks mijn gebrekkigheden. Hoe mensen zo kunnen leven echt verschrikkelijk pizza dozen overal, kratten wijn op de grond en lege bierflesjes samen met kleren overal. Echt ongeloofelijk maar om te besparen doe ik momenteel alles.

Naast het positieve nieuws van de jobs was de week vrij saai behalve het geweldige weekend. Na het horen van alle goede nieuws zijn we naar china town geweest waar een klein maar gezellig avondmarktje was. Zaterdag hebben we de dag gestart met enkele uren kuisen gevolgd door onze eerste surf lessen in Bondi beach. Helaas stond het weer niet aan onze kant toen we aankwamen was er wat wind maar toen we omgekleed waren begon er een storm op te komen en werd de les geanuleerd jammer genoeg. We mogen de lessen op een ander moment opnemen maar dit zal waarschijnlijk apart zijn wegens ons werk.

Zondag waren we al vroeg uit de veren. We zijn met het openbaar vervoer naar de Blue Mountains geweest en dat helemaal gratis. Omdat op zondag elk vervoersmiddel hier gratis is, zo geweldig.

Blue mountains was geweldig je wandelt in het bos en hebt een overzicht van km’s en km’s bergen en bos. We hebben enkele uren gestapt en kwamen op geweldige plakken. We zijn dan ook bij de three sisters geweest waar ik heel even gevaarlijk wou doen maar heb mezelf kunnen bedwingen om niet op de rotsen te gaan klimmen. Er was zeer veel wind en op het einde zelfs kleine sneeuwvlokjes. eens we de trein terug naar Sydney namen was het weer warmer.

Komende maand wordt minder spectaculair maar elke vrije dag wordt een nieuwe ontdekking. Zoals morgen onze laatste vrije dag samen gaan we naar de blue mountains een van de top natuurpunten in de omgeving we hebben er al veel over gehoord en hebben dus hoge verwachtingen.  Op naar ons volgende avontuur.

Moesten er mensen geintreseerd zijn in meer foto’s dan kan je altijd op instagram corequi volgen, indien je meer geintreseerd bent over exacte locatie waar we heen gaan kan je me volgen via polarsteps gewoon op mijn naam.

PS: ik vind de reacties elke keer zo fijn, echt fijn te weten dat jullie ons volgen. Ondanks ik misschien niet iedereen altijd stuur waarvoor sorry, denk ik wel veel aan jullie.

“You can’t stop the waves, but you can learn to surf. If you never try, you’ll never know”

wat er ook op je pad komt je kan altijd leren wat de beste weg is erover heen te komen.  Wees nooit bang om nieuwe dingen te proberen of ze nu ver weg zijn zoals wij of heel dichtbij. Ga op avontuur elke dag !!!!

See you later alligator,

Big love celina

Cette semaine a été une semaine très spéciale. On a changé 3 fois d'auberge de jeunesse. On ne savait pas reste dans le premier qui combinais notre programme parce qu’il était trop cher. Le prochain s'appelait "Captain cook". On est reste littéralement une demi-heure et on n’a demandé notre argent de retour. Il n’y avait pas Wi-Fi, pas de petit déjeuner et il était marquer sur le site que oui ! En plus de ça la chambre ne se fermait pas à clés et il n’y avait pas d'armoires pour mettre nos valeurs. Alors on a fait à nouveau les clochardes mettre nos bagages dans un chariot abandonnes, si tu fais ça ici tu es vu comme un clodo. Les clochards en rue nous accoste alors c’est assez marrant, beaucoup de regard fixe sur nous.

Avec le chariot on est parti a King cross l'endroit le plus dangereux sois disant de Sydney, c'est juste comme Bruxelles quoi.. Là-bas on a fait une rue avec toutes des auberges pour savoir les prix. Le choix est tombe sur ‘Funkhouse’. Là-bas ce n’était pas malle mais le déjeuner n’était pas terrible. Après quelques jours on a décidé d’aller en face à ‘Mad monkey’. Il coutait 1 dollar plus cher mais on savait qu’on avait un déjeuner au top: des toasts, des œufs, pancakes… Depuis cette décision on est reste ici. Et on fait maintenant partie du staff. Donc on travaille pour notre accommodation ça va ce que 15 heures par semaine et ça consiste à nettoyer.

Autre chose j’ai repasser le teste RSA, pour pouvoir servir de l’alcool ici il faut avoir un certificat aussi non tu ne peux pas travailler dans l’hospitalité. Je l’avais déjà passé mais le prof savait que je ne parlais pas très bien Anglais donc il ma demandé une autre question et je ne l’ai pas compris donc je devais le refaire. Mais maintenant je suis passé et j’ai mieux compris (c’était un autre prof). Entre temp je suis full a la recherche de travaille, je soliste plusieurs fois et j’attends des réponses.

Samedi on avais prévu de faire du surf mais le temp en n’a choisi autrement. Le court a été annuler à cause du temp, trop de vent. Du coup on a été manger un bout : des churros avec des fruits et un chocolat chaud pour nous réchauffer. Le temps sait quand même refroidis. Le dimanche, les transports en commun sont presque gratuits donc on a profité d’aller loin. Au ‘blue mountains’, c’était un beau paysage et agréable à marcher. La cascade d’eau n’était pas très remplie d’eau a causé qu’il n’a pas encore beaucoup plu ici. Vous s’avez ce qu’on na vu aussi c’est de la neige ? Oui, vraiment une fin petit pluie de neige.

Donc voilà ma petite semaine.  Les loulous je vous fait des gros bisous xxx

1. Robbie:
    Hey,

Leuk dat je het daar goed stelt. Leuke foto's.

Groeten Robbie
  2. Evy:
    19 augustus 2018
    Woehoew! Kwil ook wel eens bediend worden door je... 🤣 veel succes en have fun in the blue mountains!
  3. Marie-Astrid:
    Helaba,
    Ondertussen heb ik al je reisverhalen al uitgebreid gelezen, keitof om te horen dat jullie uiteindelijk een leuk hostel gevonden hebben, allebei werk hebben en ja, ik denk dat je niet al te kieskeurig mag zijn maar "geld is geld" :). Plus 15 uurtjes in de week kuisen voor gratis kost en inwoon, easy money :).
    Veel plezier, geniet van de winter daar wij gaan hier naar een iets minder warme zomerperiode (lees: toch nog 24 graden).
    Groeten vanuit het belgenland!
  4. Jasmine:
    19 augustus 2018
    Ah poetservarg dan kan je een handje toesteken in de Rozebroeken als je terug bent ;) Geniet ervan. You only live once! Groetjes van kleine W.
  5. Stéphanie, Katia, Xavi & Lilly ❣:
    19 augustus 2018
    Hèhè kleine meisjes worden groot🚶‍♀️. Goed gevonden van jullie dat poetsen 😷in ruil voor de kamer.
    De job klinkt tof. Hopelijk geven ze beetje of veel fooi 😉.

De foto's zijn weer leuk. Echt fijn om jullie te kunnen volgen.
    Op naar t volgende avontuur/verhaal.
  6. Greet Vernimmen:
    19 augustus 2018
    Heel fijn om iedere keer nieuws van jullie te mogen lezen en ook de foto's te kunnen zien. Ik wens jullie nog fantastische maanden en veel werk.
    Dikke knuffel van mij 😘😍
    En tot het volgende nieuws 👍👍
  7. Marijke:
    20 augustus 2018
    Hellow kuisfront aan de andere kant van de wereld ;-)

Njaa.. das de manier van reizen die je het langste gaat bijblijven.. Hoewel dat al kuisende Australie verkennen misschien niet het eerste was dat in jullie opkwam toen jullie naar Australie gingen.
    Operahouse- nice! Zou ik ook wel willen werken.. Kunt ge als je daar lang werkt geen stage krijgen ofzo backstage? Lijkt me topervaring!
    Jaaah.. hostels, in Maleïsie hebben we destijds ook een paar keer moeten verhuizen, goed dat ge al weet hoe je je geld moet terugkrijgen en dingen kunt opeisen ;-) Lijkt me een handige ervaring.
    Hier in ons belgenland, wel nog zomerse temperaturen maar met veel bewolking.
    Ondertussen ben ik nog een gestart met meespelen met musical (I know meer tijd voor mezelf enzo.. blablabla... Ik speel zelf mee en doe geen choreo of dergelijke.. )
    Kmoet zeggen, zaterdag eerste repetitie gehad en kvond het zalig om eens langs te kant te zitten en creatives te zien werken.. :-) Hahaha!
    Ondertussen beginnen de plannen van onze bouw ook wat concreet te worden, in oktober komen ze een bodemplaat gieten en rioleringen steken.. Zal je via hier beetje op de hoogte houden zoals gevraagd.. :-) No worry's; hoop tegen dat je terug bent dat ik een huisje heb waar je eens kan komen sleepoveren (werkwoord en al van maken)

allé meid, kga hier niet alle plaats claimen! :-)
    Hou je goed, geniet, leef, adem en wees vooral vrij ..

x
  8. Carine Coolen:
    24 augustus 2018
    AUB niet als opera diva terug komen he :p