Los angeles

3 november 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

hidihe hidihohalloween carnaval

We zijn na 36u dan toch op onze vlucht naar la geraakt. Gelukkig was er goeie WiFi in de luchthaven ik heb me wakker kunnen houden dankzij de vtm app. De vlucht nadien verliep vlekkeloos toen ik geland was kreeg ik een bericht binnen van base. U hebt 50€ bovenop u abonnement gebruikt. Ik wist niet wat ik zag het regelen van de verloren vliegtickets met 1 telefoontje was een duur grapje geworden. Tip van de dag bel nooit naar us zelfs niet in nood.

In ieder geval we waren in la aangekomen natuurlijk wel een beetje uitgeput na weinig slaap maar we waren zo benieuwd. Deze keer huurde we een auto bij hertz wat een wereld van verschil. We kwamen aan en alles verliep vlekkeloos. We mochten zelf onze auto uitkiezen dat was natuurlijk enorm fijn. We kozen voor een ford met alles erop en eraan. Van back to the basic naar full lux we hadden ook terug eindelijk muziek via Bluetooth wat had ik mijn muziek gemist.

We reden meteen in luxe naar Hollywood naar de wall of Fame. Toen we de parking opreden en 20$ moesten betalen voor even te parkeren wisten we het zeker we zijn aangekomen. Het was anders dan verwacht maar absoluut geen teleurstelling. Ik was enorm onder de indruk van de hoge bomen die zijn echt zoals in de films. Helaas reden er wel auto’s niet zoals in de films. We wisten niet waar eerst kijken de grond waar de sterren waren of de fijne theaters. We vonden toch wel enkele sterren waar we natuurlijk mee op de foto waren. We zagen dan ook de Hollywood letters van ver op de heuvel. Echt een fijne ervaring.

Nadien reden we verder naar mensen die Sacha kende om bij te kunnen verblijven in Malibu. Een gratis nacht met een bed en warme douche heb ik gemist. We moesten goed uitgeslapen zijn want de volgende 2 dagen zouden enorm druk worden. Om 5.30 stonden we al op om te vertrekken naar.... LAS VEGAS & Grand Canyons . Na 13,5u waren we aangekomen aan een van de meeste gekende plaatsen in heel amerika: Grand canyons. We hadden er veel moeite voor gedaan maar het was de moeite waard. Zoveel rotsen, zo kleurrijk en zo gigantisch zie je maar 1 keer in je leven (tenzij ik terugkeer ) het was zo een gigantisch ver zicht zo rust gevend.

Nadien reden we verder naar een heel andere omgeving van amerika Las Vegas. na lange tijd dor landschap te zien werd er in de verte een enorme plaats verlicht dan wist je meteen dat we gearriveerd waren. Al vanaf we las Vegas binnen reden kwam ik ogen te kort overal zo impressionante gebouwen en lichten. We reden eerst naar ons hotel. Eens we de parking opreden was ik al verward ik kon hem droppen bij een vallet. Dat was niet mijn plan ik wou zelf mijn auto parkeren. Eens geparkeerd liepen we het hotel in en bleek een 5 sterrenhotel te zijn. We verdwaalde al snel. Na een half uur hadden we de check in gevonden en dan konden we weer helemaal naar de andere kant. We passeerde het casino en heel wat restaurants van ons restaurant. Toen we de lift in stapten bleek het 60 verdiepingen te hebben. Ik was in ieder geval onder de indruk enkel al van het hotel. Nadien gingen moesten we slechts 2 km wandelen tot we op de strip van Vegas waren. Om de 2 m was er een nieuw casino. Zot dat er zoveel mensen gokken. De lichtjes en inmensheid van de casino’s was letterlijk zoals in de films. In de strip hadden we ondertussen ook een kleine wereldreis gemaakt van new York tot Parijs. Alle grote gebouwen maar in het flat gebouw grote. Het was een hele beleving maar zoals al enkele dingen once in A life time. Nadien keerde we terug naar ons hoteletje en daar had ik de beste nachtrust uit 3 maanden. Om vervolgens weer 6u te rijden naar west Hollywood want het was het grootste feest van het jaar. Halloween.

In west Hollywood schoven we 2 u aan om aan een parking te geraken waar we dan nog eens 25€ voor moesten betalen en dat was dan nog goedkoop. Gelukkig waren we vroeg want we hadden nog geen kostuum. Dit paste natuurlijk niet in onze backpack of in ons budget dus gingen we improviseren. We stapten het eerste het beste winkeltje binnen om daar simpele dingen te kopen: spinnenweb, speltjes, een oogpotlood en mini vleermuisjes. Dat knutselde we dan op straat in elkaar en voila ons kostuum. Na 2 u begon het evenement we wisten niet wat te verwachten ze spraken steeds van een parade maar eigenlijk was het publiek de parade. Iedereen kwam verkleed de ene al wat orgineler dan de andere en het werd steeds drukker. Ook vele mensen vroegen aan ons om op de foto te gaan. We waren steeds verbaasd aangezien we dit op 5 min in elkaar hadden gestoken en mensen het fijn vonden. Zoals overal in de wereld waren er ook wat gekere mensen die dan halfnaakt kwamen. Bij 1 man kon je gewoon alles zien want in Hollywood kan alles. Net zoals alle autoriteiten zoals politie en brandweer zelf vroegen aan het publiek om met hen op de foto te gaan. Bij ons zou de politie steeds streng zijn. Een wereld van verschil dus. Als ook dansten er op het podium mannen sensueel in plaats van vrouwen zoals bij ons. Ieder zo zijn eigen vormen van sexyness. Geef mij toch maar een stoere man al moet ik toch lang op wachten. Blij dat we het gedaan hebben maar toch anders dan verwacht.

Op onze voorlaatste dag gingen we voor Sacha haar laat verjaardagscadeau naar een concert van jessie j. We stonden al 2 u vroeger in de lijn om aan te schuiven voor het oppikken van onze tickets. Leve onze online tickets. Na 2 u aanschuiven konden we dan eindelijk binnen in het prachtige wiltern theater. Om daar nog meer dan 2uur te wachten tot het concert begon. Het voorprogramma waren onbekende artiesten voor ons mar wel met een goeie sfeer. Vervolgens startte na lang wachten het concert van jessie j. Deze zangeres was voor mij niet zo bekend maar ze leek wel eerlijk en oprecht. Was geweldig om te zien en ze had een machtige stem. Ze had ook veel interactie met het publiek. Ze sprak mensen persoonlijk aan dit had ik nog nooit in een concert gezien. Het was dus een zeer fijne ervaring.

Op onze laatste dag konden we niet anders dan naar de Santa Monica pier gaan de bekendste plaats ik la. Het was echt zoals in de films druk en war een aangename sfeer. Van daaruit wandelde we naar venice beach, the place to be. Zoveel talent volle straat artiesten had ik nog nooit in mijn leven gezien. Dat Amerika talentvol was wist ik al maar zoveel had ik echt niet verwacht. Van zangeressen tot skateboarders. We bleven ook vaak staan omdat het echt de moeite was. Het langste waren we blijven hangen bij street dancers. We gingen zitten en aanschouwde de show. Op een bepaald moment hadden ze mensen nodig uit het publiek. En typisch werd ik weer uitgekozen om daar te gaan staan. Op het einde van onze show sprong deze man over 6 mensen. Was best een uniek gevoel.

Na een zeer korte maar fijne ervaring namen we afscheid van Los Angeles. Tijd voor een maand en half Canada. Vancouver here we come

Tot snel schatties

Veel liefs Celina

1. Greet Vernimmen:
    Hoi Celina,
    Altijd leuk om jullie verhalen te lezen en zeker als het positieve verhalen zijn 😀
    Ik denk dat jullie echt de reis van jullie leven mee maken maar ook veel geduld moeten hebben ik bewonder jullie echt.
    Het was weer prachtig om te lezen ik word er echt blij van als ik het verhaal lees.
    Veel succes in Canada en doe het daar ook goed 😘
    Vele groetjes 😘😘 Xxx
  2. Carine Coolen:
    4 november 2018
    Oh zo kort. Maar blijkbaar wisten jullie wel goed waar naartoe ☺ nu auto achterlaten en weer op het vliegtuig ? Je komt steeds dichter bij mij maar. Ik voel et xxx
  3. Stéphanie, Katia, Xavi & Lilly ❣:
    4 november 2018
    JOEPIE! Weer een leuk reisverhaal te lezen. Als de kippen erbij om alles te lezen en de foto's te spotten. Wat leuke verhalen weeral!
    Kort maar krachtige week denk ik.
    Probeer maar zoveel mogelijk te genieten van jouw bedje waar mogelijk want een goeie nachtrust is zo kostbaar hé. Beter een korte goeie nacht dan een lange slechte hé ;)

En die man... Pieker daar maar niet teveel over. In LA wil je die toch niet tegenkomen :p hou het maar hier in België. Ik denk nl. echt de ideale man voor je gevonden te hebben!
    (Ik denk wel dat het zonder schildpad is... komt hij in aanmerking?!)

Canada hou jullie klaar want er komen 2 topchicks aan ;)

Blijf genieten van elk avontuur!
  4. Marisol:
    5 november 2018
    Geweldig reisverhalen en ohhh zo 2 ondernemende jonge dames , fantastisch , veel bewondering hiervoor , up naar Canada nu , kijk uit naar het nieuwe verhaal xx
  5. Nordin M ‘ Rabet Mouilik:
    8 november 2018
    Weer en. Fantastisch verhaal juilie blijven gaan. En ik kijk uit naar neiuw. Vehaal groetje. Nordin 😉😉😉
  6. Marina:
    11 november 2018
    Altijd weer genieten van jullie verslagen en foto's tof hoor al 3 maanden wat gaat de tijd toch snel lijkt voor mij nog maar net dat je vertrokken bent groetjes van Marina dikke kus