afscheid nieuw zeeland

29 oktober 2018 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Hey Hey,

rots van dankbaarheidOns laatste weekje nieuw zeeland we hebben geprobeerd er alles nog uit te halen we zijn begonnen met naar de stijlste weg ter wereld te gaan 35%. De moment je ervoor stond leek ze oneindig terwijl ze slechts 200m lang was maar enorm snel steeg. We wandelde deze op en er waren echt huizen die aan de ene kant 3/4 m hoog waren en de andere kant slechts 1m. Best een grappig zicht. Nadien reden we met ons autootje verder en ook onze auto begon te leiden onder de stijlen straten van nieuw zeeland al gaven we plank gas gingen we niet sneller dan 15 per uur. Op een bepaald moment dachten we zelfs nu gaan we gewoon achteruit rollen, gelukkig heb ik een goede beschermengel en geraakten we steeds veilig boven.

De dagen nadien probeerde we ons op allerlei manieren bezig te houden. We gingen zelf naar winkels zoals de lush en gingen daar producten uittesten puur om onze tijd te verdrijven. Als ook mochten we alweer gaan eten. Deze keer hadden we gekozen voor een asiatisch Resto waar je all You can eat kon doen voor slechts 14€. We vulden onze buikjes goed, zelfs iets te goed.

We reden nadien verder richting christchurch waar we stopte aan de elephant rocks. Waar tal van stenen waren ik maakte een nieuw yoga filmpje en onze gekheid kwam naar boven. We begonnen op allerlei rotsen gekke bewegingen en geluiden te maken dit zorgde wel voor een grappige sfeer. We kregen al snel toeschouwers. We belande dan op een camping waar we ons gingen wassen in een riviertje. Dit was enorm verfrissend aangezien de warme dagen maar toch was het water nog koud. Onze haren wassen in een riviertje het was een ervaring maar dat hoort erbij. Tijdens ons douche moment in de rivier kwamen er locale mensen voorbij. Ze vonden het best wel grappig en kwamen nadien bij ons. We hebben deze mensen dan ook meteen gevraagd om met ons te dansen en ze vertelde ons wat meer over zichzelf. We vroegen hen ook of ze ons de haka konden leren maar dit was helaas niet mogelijk omdat dit niet mag doorgeven worden aan vreemden. Op de camping waren ook circus mensen waardoor we s avonds wel wat entertainment hadden. Deze mensen zien er vaak gelukkig uit en zeer onafhankelijk met vele talenten.

Ons tentje hadden we deze keer ook goed beschermt doormiddel van vuilniszakken aangezien het af en toe in de nacht regende en we telkens nat werden in ons 5€ tentje.

Na enkele dagen legaal op gratis campings te verblijven spendeerde we onze laatste 4 dagen midden in de stad illegaal op lokale parkings.

We hebben nog vaak gewindowshopt hier zijn vele leuke kleren maar ons meisjes hoofd is sterk genoeg om nee te zeggen.

Ik heb in mijn leven nog nooit zoveel museums en art galerijen bezocht. Het waren fijne ervaringen ben leuke dingen Te weten gekomen en mooie kunstwerken gezien. We hebben ook naar de paardenraces geweest aangezien deze ook gratis waren. Het was een fijne ervaring ik had dit nog nooit eerder gezien.

We waren gelukkig optijd in de luchthaven om onze tickets al eens te checken want er zou een verandering gebeurd zijn. Toen we gingen checken bleek er geen tickets geboekt te zijn door de website waar we boekten. We werden van het puntje naar de paal gestuurd en terug. Mijn emoties gingen door een rollercoster. De WiFi was ook stuk dus we konden ook niks verder online uitzoeken. Uiteindelijk na 200 pogingen hebben we naar het hoofdkantoor in America gebeld waar we 20 minuten belden en nog geen antwoord kregen buiten dan dat de fout bij hun lag. Maar we hadden daarmee nog steeds geen nieuwe tickets. Gelukkig dat mijn engels nog oke is anders zouden we er echt vast gezeten hebben. Gelukkig na enkele uren en terug bellen en mailen hebben we het kunnen oplossen de aanhouder wint.

Nieuw zeeland bracht ons in ieder geval geen geluk. Een gebroken raam en onboekte vliegtickets. Ach ja je moet alles eens mee maken in je leven zeker.

Ons avontuur hier zit erop en we spenderen nog 3 dagen op luchthavens en vliegtuigen uit kijkend naar Los Angeles. Terug kijkend op een mooie avontuurlijke maand vol natuur die achter ons ligt en een bed dat mijn naam alvast begint te roepen. Mijn lichaam zal dankbaar zijn na een maand in de auto te slapen.

Tot volgende week lieverds

1. Greet Vernimmen:
    Hoi meisjes
    Wat een mooi verhaal terug 😄 ik vind het toch chapeau dat jullie zo stressbestendig zijn na wat er toch allemaal een beetje is tegen gegaan, maar de volgende bestemming gaat waarschijnlijk terug beter zijn en dan gaan jullie ook een bedje hebben hoop ik 🙄.
    Maar Nieuw Zeeland zal op zich ook wel iets positiefs gehad hebben en ge ziet dat alles toch meestal een goed eind krijgt 👍
    Doe het nog goed en veel amusement ginder.
    Hele dikke knuffel van ons 😍😘 Xxx
  2. Stéphanie, Katia, Xavi & Lilly ❣:
    28 oktober 2018
    Zoals elke week is t weer ontzettend fijn om jullie verhaal te lezen. Ik kan me inbeelden dat die 'verdwenen vliegtickets heel wat stress meebrachten. Wij stonden ooit in Portugal voor onze terugvlucht zonder ticket voor Xavi... niet goed voor mijn hartje 😉

LA... benieuwd naar wat jullie daar allemaal gaan ontdekken.
    Geniet en blijf lachen!
  3. Marijke:
    L.A. here you come!
    Man..
    Wat een onwijs gave foto's zijn me dat weer op diene facebook en deze blog.
    Geniet van het leven, heb je advies opgevolgd en heb dat ook gedaan.. ook wel een beetje stressmomenten af en toe maar dat vertel ik je wel eens via Whatsapp.. maar heerlijk nieuwe vrienden leren kennen in st. Niklaas en keigraag. Die gaan af en toe gaan drinken in t'oud.. waar ik nog jaren terug met jou eens geweest was en diene mens herkende mij.. vroeg zo, ken jij Celina? :) Alle twas wel grappig!
    😍 Zo blijf je altijd een beetje in mijn gedachten..

Luf you Honey 😘