vancouver week 1

11 november 2018 - Vancouver, Canada

Hey, happiness autum

We zijn vlotjes aangekomen in Vancouver na een fantastische week in LA. We hebben hier een appartementje gehuurd tot kerstmist via Air bnb het voelt geweldig om weer even een momentje te hebben waar je je eigen plaats hebt. Het is een gebouw in het midden van het centrum ideaal gelegen dus. Het bevind zich op de 19de verdieping. Het is ook zo fijn om eindelijk zelf te kunnen koken terug opweg naar terug even iets gezonder leven.

We gingen de volgende dag meteen de buurt verkennen en we hadden zoveel winkels rondom ons. Omringt door bergen en water. Maar mijn oog appel sportcentrum tegenover ons flatgebouw. We namen meteen een abonement het was slechts 60€ voor 2 maand all in groepsless, zwemmen, aquafit,... deze week stond daar dus enorm van in het teken. Ik genoot zo van de lessen. Ik voelde weer dat ik een lichaam had. Maar ik was ook enorm teleurgesteld mijn conditie was volledig weg. Daar moest verandering in komen. De lessen waren leuk maar ik was ook enorm verbaasd dat niet alle leerkrachten geschoold leken. De bootcamp lessen werden steeds enkel goed gegeven een fijne afwisseling tussen activiteit en opbouw van intensiteit. Tegenover een barre les waarbij de basis bij ballet ligt en je dan sikkelvoeten ziet en amper een gelift been voelt niet echt juist aan. Of bij een aquafitness les waarbij de basisprincipes missen. Maar ondanks vind ik het toch enorm leuk omdat ik weer kan bewegen. Super fijn om mijn cirkels op mijn Apple watch weer te zien rondcirkelen.

We hebben deze week ook al verschillende activiteiten opgezocht die we hier kunnen doen zoals kerstmarktjes, kerstlichtjes, etc.... ik kijk alvast het meeste uit tot het ski seizoen hier start. Ik popel om naar whistler te kunnen gaan en eindelijk weer over de sneeuw te kunnen glijden. Peace in my mind...

zoals in ieder land heb ik ook hier zwemlessen geobserveerd. Deze waren anders dan de rest van de wereld. Hier worden alle lessen gegeven in het zelfde bad maar zonder afbakening. Dit veroorzaakte voor mij persoonlijk veel chaos tijdens de lessen. Daarnaast worden alle kinderen ongeacht welke leeftijd ook meteen in het grote bad gebracht maar met reddingsvesten. Dit is voor mij ook een nieuwe manier met voor en nadelen. De kinderen worden ook zeer strak opgeleid kwa techniek alles is puur zwemmen geen spelletjes en dat al van vrij jonge leeftijd. Zodra ze 4 jaar zijn is het enkel nog zwemmen daarvoor is het enkel spelen zo dus de verdeling is enorm rechtlijnig.

Als laatste deze week hebben we een fiets gehuurd om Vancouver te gaan verkennen. Ik wist dat Vancouver aan het water lag maar wist niet dat het volledig omringt was door water. We hebben aan prachtige plaatsen gefietst maar telkens zo dicht bij het water wat voor mij natuurlijk enkel voordelen heeft als water persoon. We zijn ook naar het Stanley park geweest dit is voor mij persoonlijk het mooiste park dat ik tot nu toe in mijn leven gezien heb. Alles is zo zuiver en stil maar vooral groot. De boombladeren waren zo groot als mijn hoofd. Ik ga zeker volgende week terug om daar een goede wandeling te maken. Dan waren we aan gekomen in Granville een mini stadje in Vancouver met tal van leuke winkeltjes waar ze het idee scheppen van een vissersdorpje. Hier was ook een markt binnen in een magazijn dat er altijd staat. Als laatste hebben we ook het grote hockey stadion voorbij gereden waar ik natuurlijk ook eens voor ga kijken om een wedstrijd mee te pikken afhankelijk van de prijzen.

Volgende week staat er niet vee op het programma buiten sporten. Tijd om aan het werk te gaan laat die conditie maar komen

Veel liefs,

Celina

1. Peggy Veldeman:
    12 november 2018
    Celina leuk dit allemaal te kunnen volgen
    Echt top
    Nog veel plezier daar
    Knuf xxx
  2. Greet Vernimmen:
    Hoi Celina,
    Het is toch leuk dat we dit allemaal kunnen volgen ook al ben je zover weg 😉.
    Werk maar goed aan je conditie en amuseer jullie daar 👌
    Sinds ik met het 3 is - One traject gestart ben voel ik mij veel beter en mijn pijn is ook bijna niet te voelen in het algemeen ik voel mij super en u mama doet het super goed 😀 ik ben nu een goeie 5 weken bezig en ben het al heel goed gewoon ik ga echt zo verder blijven doen 🤗
    Ale nog veel plezier daar en tot de volgende vele grtjs en dikke knuffel 😍😍😘
  3. Nordin M ‘ Rabet Mouilik:
    12 november 2018
    Je moet minder eten en meer. Sport S ‘ morgen. 6u 5 km. Lopen. En. S’ avonds 5 km. Lopen want. Je ben en pak bij. Gekomen En met de feesten die er aan komen zul je nog meer kilo’s bijkomen dus wees allert huur maar een fiets zo doe je nog een goede daad voor het klimaat Groetje dikke💋💋💋 Nordin M ‘ M
  4. Stéphanie, Katia, Xavi & Lilly ❣:
    13 november 2018
    Weer wat leeslectuur. Zo fijn om weer te lezen wat jullie daar uitsteken.
    Een wereld van contract te ontdekken, ik zou nooit aan sporten denken op reis en jouw wereld gaat hiervan open. Top gewoon.
    Die reactie hierboven vind ik minder leuk te lezen :( Je maakt de reis van je leven mee. Letterlijk en figuurlijk. En je bent iemand die altijd op je beweging en voeding let en dan zo iets lezen... Trek het je zeker niet aan zou ik zo zeggen.
    Dit is de periode weer je moet genieten van wat je elke dag meemaakt. Zoals ik al vaak zei is dit een one's in een lifetime.
    En elke kans die je hebt om te bewegen/sporten neem je dus... Maar soit.

Jullie foto's zijn weer super leuk geworden.
    Nu al benieuwd naar je volgende post.

Blijf genieten!