East coast

24 september 2018 - Sydney, Australië

yoga scheepswrak

Hello sweeties ,

Vanaf nu zal geen enkele week nog hetzelfde zijn. Geen routine, nooit 2 keer in hetzelfde bed, altijd een rugzak op de rug en buik,.... het travelen is begonnen.

We zijn gestart in cairns waar ik mijn PADI open water course opleiding heb gehaald. De onder water wereld is gewoon weg adembenemend. Ik wou alles ontdekken maar vooral opzoek gaan naar een schildpad. Ik zag wonderbaarlijke koralen en vissen van alle kleuren en formaten en net op het laatste... jawel een schildpad. Ik heb geprobeerd om een kleine impressie te maken via een video maar hierbij zie je nog niet half de kleuren van in het echt. Door de vele boottochten heb ik ook in levende lijven mogen ondervinden dat ik veel te weinig drink hier met als gevolg evenwichtsstoornissen en dus zeeziekste. Gelukkig ken ik ondertussen al wat trucjes vanuit Brain gym en yoga om het onder controle te kunnen houden.

We hebben ook 2 avonden goed kunnen feesten samen met fijne mensen alweer een pracht tijd beleefd. Een kroegentocht als volledig nuchter zijnde blijft toch ook steeds een beleving want ik doe alles 10 keer erger dan sommige zatte mensen. Gek zijn doet soms toch een beetje pijn.

We zwaaide cairns dan gedag en gingen voor de eerste keer deze reis opweg met de bus greyhound. Dit wordt onze beste vriend voor komende 2 weken. Op de bus is er WiFi en veel plaats dus zo slecht was het nog niet. Het enige waar ik last mee had was natuurlijk het lange wachten en stil zitten. Dit vind ik het grootste nadeel van komende weken dat ik het gevoel heb dat ik dagen verlies door niks te kunnen doen. Stilzitten zal toch nooit mijn forte worden al moet ik zeggen dat het al veel gebeterd is nu wordt ik pas geïrriteerd na 4 uur wachten vroeger na 30 minuten. Wie weet wordt ik nog lui.

We reisden af naar magnitic island een afgelegen eiland waar zeer weinig beschaving is hier en daar een woonst 3 resto’s en 1 winkel. Daardoor is er natuurlijk tal van natuur te bezichtigen. We overnachten in het midden van de natuur waar we onze eerste koala mochten vast houden. Ze zijn enorm zacht en slapen 20 u per dag en wij hebben ze wakker gezien.

We sloten onze dag af met een bbq op het strand dat is de meest geweldige plaats om te eten. Muziek op de achtergrond goed gezelschap en een prachtig uitzicht en yoga op het strand  meer heb ik niet nodig om gelukkig te zijn. Al hoewel les geven ook want ik mis het toch wel.

Onze 3 bestemming van deze week was airlie beach waar we slechts 1 nacht bleven. Het hostel magnums was super gezellig al heb ik maar weinig van het stadje gezien het leek gezellig. We hebben hier met een speedboot naar de white sundays gevaren waar we het op een na zachtste en mooiste strand ter wereld hebben gezien. Het witte zand heeft enkel voordelen het wordt niet warm en is zo zacht als fluweel. Na deze boottocht mochten we weer 16u op de bus zitten. Mijn lichaam vind het niet leuk ik heb zwaar nood aan beweging.

Rainbow beach onze laatste bestemming van deze week. Hier hebben we een lange strandwanding gemaakt. Als laatste deze week zijn we naar fraserisland geweest waar we veel gereden hebben door het zand aangezien het eiland uit 96% zand bestaat. Het was een enorme hobbelige dag. We hebben ook een rondleiding gehad door de bossen waar enorm veel water gezuiverd wordt door de wonderen van de natuur. Ik heb ook mijn eerste scheepswrak gezien was best wel indrukwekkend.

Dit waren onze avontuurtjes van deze week. Het internet is enorm slecht dus de foto’s volgen later als ik beter internet heb.

Start the day With A smile and end iT With memories

Bedankt om steeds te reageren ik vind het leuk iedereen steeds te horen welke weg dan ook. Jullie zijn geweldig !!!

Tot snel,

Celina

1. Eveline Hantson:
    24 september 2018
    inderdaad beter een kater/koppijn van gek te doen , dan van kroegentocht zelf :-)
  2. Marisol:
    24 september 2018
    Zit mee in het reisverhaal en word super gelukkig van de mail waar ik eigenlijk naar begin uit te kijken
    Om jullie belevenissen mee te volgen , dank je wel hiervoor xx
  3. Marijke:
    24 september 2018
    Stel je voor dat je nog lui wordt...
    Met alle wil van de wereld, maar geef dat maar op..
    Gij zijt geen zittend gat 😝😉😘
  4. Celina:
    24 september 2018
    Das waar geen zittend gat en een kater zal ik nooit hebben van water haha
  5. Claeys veerle:
    24 september 2018
    Als ik al die verhalen lees, is het alsof ik er zelf bij ben. Héél mooi en heel avontuurlijk!
  6. Greet Vernimmen:
    24 september 2018
    Wat een prachtig reisverhaal weer, telkens ik u naam zie verschijnen in mijn mails dan zeg ik yes Celina is er terug 😄.
    Een mens kan zeker zot doen zonder alcohol en is best wel leuker.
    Ik geniet echt van u verhalen en u prachtige foto's doe zo verder en ik denk niet dat gij ooit lui gaat worden 😜
    Tot snel dikke knuffel Xxx 😍
  7. Stéphanie, Katia, Xavi & Lilly ❣:
    25 september 2018
    Elke keer weer zo blij als er een nieuwe blog binnen komt. Zo leuk dat je jouw avonturen met ons wil delen.
    16u stilzitten lijkt me inderdaad de hel voor jou. Proberen slapen😴? Yoga in de bus wordt wat moeilijk 😆.

Als Xavi u foto's of filmpje ziet passeren is hij er als de kippen bij om te kijken hoor.

Blijven genieten hoor!!