Cairns

16 september 2018 - Sydney, Australië

Duiktraining zwembadHey,

Ons avontuur in Sydney zit er jammer genoeg op. Ik heb tal van mooie momenten gehad. Nu is het tijd om verder te gaan.

De laatste dagen in the opera house waren echt de beste ik heb nog nooit zoveel gelachen en onnozel gedaan tijdens een job als deze. Iedereen is zo lief en probeerde me te overtuigen om te blijven, ik heb even getwijfeld. Het is hier zo fijn en ze waren zo overtuigend. Maar gelukkig wist ik dit van mezelf en daarom zijn alle tickets al op voorhand geboekt. Wees voorbereid en ken jezelf voor je vertrekt, check.

Na mijn laatste shift kreeg ik tal van complimenten en knuffels met de nodige tranen van beide kanten. Het was geen afscheid is was eerder een tot snel. Ik wil echt nog eens terug gaan en heb ze ook uitgenodigd om naar ons te komen. In het hostel was het afscheid net zo hard. Gek dat je je zo enorm snel aan mensen kan hechten. Er waren zelfs 2 geweldige kerels die special voor ons om 4 uur in de morgen bij vertrek opgestaan zijn om ons uit te zwaaien. Ik vond dat zo speciaal want uiteindelijk kennen ze ons niet zo goed. Ik ben enorm dankbaar voor deze ervaring. Ik ga ze missen al die mooie zielen.

Maar bon nieuw hoofdstuk op naar cairns. We namen al vroeg in de ochtend de vlieger waar we naast een vrijgezellen groepje zaten. De toon was goed gezet ze verbleven in hetzelfde hostel waardoor we dus al snel vrienden hadden. Als ook zei waren geweldig we hebben samen gefeest onozel gedaan en in het zwembad rond gehangen. Ja een zwembad, ons hostel heeft hun eigen partyclub en zwembad.

De muziek om uit te gaan gaat wel enorm terug in de tijd het lijkt of we muzieksgewijs 10 jaar terug gaan in de tijd. Het heeft iets apart

Cairns de basis van het grand barrier reef een van de mooiste plaatsen ter wereld om te duiken. Onze duikcursus begon met een dagje theori waarbij we een examen moesten afleggen. Ik slaagde ervoor en ging door naar de zwembad testen dit vormde geen probleem en kijk dus uit om morgen mijn eerste 3 duiken te doen voor de pady opleiding in the grand barrier reef. Ik laat jullie volgende week weten hoe het was.

Gelukkig heb ik al mijn vliegtickets op voorhand geboekt anders bestond de kans dat ik hier bleef wonen. Ik wordt verliefd op mijn eerste land in de wereld benieuwd wat de rest me zal brengen de lat ligt alvast hoog nu.

Tot snel duikers.

Xxx Celina

1. Greet Vernimmen:
    16 september 2018
    Hoi Celina, wat een prachtig en mooi verhaal, waarschijnlijk ga je weer mooie plekken en mensen leren kennen en dan nog u duiken gaat ook een ervaring op zich zijn.
    Doe zo verder je bent heel goe bezig maar dat was wel een beetje te verwachten 😄👍
    Dikke knuffel en tot de volgende Xxx 😘
  2. Els van de walle:
    16 september 2018
    Hoi Celina, wat leuk om iedere week je reisverhalen lezen! Je hebt zo te lezen de tijd van je leven
    Geniet er van meisjes want het jaar zal zo om zijn! Tot binnenkort en veel plezier bij het duiken x
  3. Nordin M ‘ Rabet Mouilik:
    16 september 2018
    Leuk dat ik elk dag iets bij leer doe mij en plzeir gaa naar de zee en breng en groote vis mee en doe die vis in diepvries en als terug ben ga wel met ze al die vis klaar maken 🤓🤣😂. Groetjes. Nordin
  4. Gino:
    17 september 2018
    Tof om elke week weer een verslag te lezen van je avonturen. Amuseer je . Doooeeiiiiiii
  5. Vertoont Peggy:
    18 september 2018
    Hey Celina ,
    je hebt jouw hartje al verloren daarginds lees ik :-) Tof dat je al zoveel nieuwe vrienden hebt gemaakt. Ik geloof wel dat ze jou daar het liefst zouden houden, zo'n zotte lieve meid als jij ! Afscheid nemen doet altijd beetje pijn , maar god weet wat voor leuke mensen je nu weer gaat ontmoeten. Allee, en nu vanuit de lucht het diepe water in. Ik benijd je wel beetje maar zou zelf nooit durven duiken, ik ben zo bang van vissen, haha ! T' moet wel geweldig mooi en indrukwekkend zijn zo tussen die beesten zwemmen. Geniet nog met volle teugen , ik kijk al uit naar het volgende verhaal. liefs Peggy xxx
  6. Els Hautekeete:
    20 september 2018
    Hoi Celina, het ziet er daar super leuk uit.Geniet er van.Vele groetjes van de donderdag aquagymbende.😘
  7. Stéphanie, Katia, Xavi & Lilly ❣:
    25 september 2018
    Een mens krijgt zin om te beginnen reizen na het lezen van jouw verhalen.

Mijn favoriet blijft zuid-afrika (Al heb ik Australië nog nooit bezocht). Benieuwd wat je van de andere landen/oorden gaat vinden.