Say bye to australie

30 september 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hey,

Dit was onze laatste week Australië.

We hebben weer tal van uren op de bus gezeten om naar de verschillende stadjes te reizen. De eerste bestemming was noosa waar we maar 1 dagje waren.

In plaats van het goede weer was het hier enorm hard aan het regenen. We zaten in de kamer regenwoud maar dit was letterlijk zo. We hadden uitzicht over een prachtig woud vanuit onze kamer. We zijn dan door de regen de stad gaan verkennen omdat we hier maar 1 dag waren, toen we terug waren kon je onze kleren uitwringen.

Opweg naar onze laatste tussenstop voor Sydney. Spendeerde we een hele dag op de bus. Hier heb ik al heel wat dingen opgezocht voor verdere bestemingen. Reizen is leuk maar kost ook enorm veel geld iedere keer is het afwegen of we het wel of niet zouden boeken. Maar dat is het leven, kiezen moet je overal ter wereld in welke situatie dan ook.

Byron bay of ook wel surfersparadise genoemd. Hier konden we eindelijk onze surflessen benutigen. De les begon heel simpel met een opwarming en op de gold jezelf opdrukken tot cobra. In het begin was ik wat gefrustreerd. Het ging net iets te traag voor mij ik wou niet liggen op die plank en vooruit geduwd worden om mezelf slechts op te drukken. Ik wou zelf in staat zijn om de gold in te peddelen en recht te staan. Na een tijdje aandringen merkte hij dat ik er wel klaar voor was. Hij liet me los en na enkele keren goed te duiken in het water, was ik in staat om het volledig zelfstandig te doen. Ik was zo blij had hier al enorm lang naar uit gekeken en eindelijk kon ik het. Dit is natuurlijk slechts het begin maar ik heb nog voldoende plaatsten om het te oefenen ter wereld denk ik. Ik kijk er alvast naar uit om te verbeteren. Water blijft toch lijn favoriete element elke watersport betoverd gewoon men hart. Waar ga ik ooit al die tijd vinden om alles te blijven oefenen. We hebben ook gaan shoppen zoveel leuke winkeltjes,helaas wegens budget besparing mocht ik niks kopen Van mezelf... dat was toch heel moeilijk. Ze hadden leuke winkeltjes met allemaal surfstijl om het huis in te richten en de kleren waren fancy oldschool. Echt fijn.

Overal waar we al zijn geweest in Australië zijn zoveel verliefde koppeltjes. Zowel locals als travelers. Dit is best wel confronterend aangezien ik nu lange tijd single zal zijn. Maar het is fijn om te zien hoeveel liefde er op de wereld is en kan zijn ondanks wat vele beweren.

Dit was onze laatste bestemming om nadien terug te keren naar Sydney voor onze laatste dag Australië. Deze konden we gelukkig delen samen met onze vrienden van daarvoor. We hebben samen onze dag gespendeerd op het strand. Waar rugby gespeeld hebben en natuurlijk uitvoerig gedanst hebben. Ik heb de meeste opnieuw kunnen zien mensen zijn speciaal gekomen om afscheid te nemen zelfs naar de AirPort gekomen om ons uit te zwaaien.  Ik ben zo dankbaar voor deze ervaringen geweldige mensen, prachtige landschappen en toffe nieuwe belevingen. Catching A waveCatching A wave

De hostels waren telkens enorm verschillend maar de snurkende mensen, roepende nachtmerrie mensen, luide mensen achtervolgen me. Ik heb sinds 2 maand nog geen enkele nacht echt doorgeslapen. Vanaf maandag zal dit heel wat anders zijn want dan is het back to the basics we nemen nu het vliegtuig naar nieuw zeeland. Hier gaan we een maand lang mer de auto van stad naar stad reizen en verblijven een hele maand in de open natuur met ons tentje. Ik ga men best doen om jullie te blijven updaten elke week als ik internet vind.

Ik vind het jammer om Australië te verlaten want het was een prachtig land maar ik verheug me op de beauty van nieuw zeeland. Wordt wel spannend eerste keer links rijden mar zeker niet de laatste keer. Hoeveel botsingen gaan er zijn ?

Hopelijk tot snel lieverds

Xxx Celina

1. Marijke:
    30 september 2018
    Alle.. terug een auto! :)
    Terug in je element.. en dat links rijden? Dat is enkel de eerste 5 minuten levensgevaarlijk.. 😂 als je die overleeft..
    Het surfen lijkt me wel iets voor jou.. helemaal in je element. Idd al 2 maand weg, maar al zoveel mooie dingen kunnen meevolgen. Ik kijk al uit naar Nieuw-Zeeland.. dream 4ever.. maar niet de centjes in't bezit 😉 anders...
    Maar ik moest je op de hoogte houden ook van jou.. maak speciaal album op fb, kan je het bouwproces waar uw logeerbed na uw reis zal staan zien creëeren
    Liefs schatties, mis u
  2. Carine Coolen:
    30 september 2018
    Oh celina dit is wat ieder mens zou moeten kunnen doen. De wereld rondreizen vooraleer je de planeet verlaat. Helaas is dit voor 98% niet het geval denk ik.
    Pas op bij vertrek, bij ronde punten en snelweg opritten met da links verkeer. Verder volg je gewoon de auto voor u he 😂 en zou misschien iets minder sportief rijden de 1e week 😂😂😂 voorzichtig meid xx
  3. Peggy Veldeman:
    Wauw al twee maand
    Wa gaat inderdaad de tijd snel
    Bedankt da we mogen meegenieten van jullie super ervaringen
    Geniet van de mooie momenten lieveling
  4. Greet Vernimmen:
    30 september 2018
    Wat een prachtig verhaal weeral, die twee maand is voor jullie waarschijnlijk voorbij gevlogen maar toch wel veel gezien en beleefd 😀. Nu naar het volgende land ben ook al benieuwd hoe het daar zal zijn en idd. het links rijden za wel eventjes raar doen maar dat gaat u ook wel weer vlug lukken he.
    Hou het veilig en nog veel belevenissen toegewenst 😘😘
    Vele groetjes Xxx
  5. Marie-Astrid:
    30 september 2018
    Wie weet komen we elkaar einde van de maand dan wel tegen. We landen 28/10 in Auckland :).
    have fun in het mooiste land ter wereld :p
  6. Serafien:
    30 september 2018
    Zalig om jouw reisverslagen te lezen en jouw belevenissen :) ik kijk al uit naar de volgende! Amuseer je en ontdek Nieuw-Zeeland!
  7. Stéphanie, Katia, Xavi & Lilly ❣:
    1 oktober 2018
    Zo leuk om weer te kunnen lezen over jouw dagen.
    Dat links rijden gaat je zeker lukken. Wij hebben dit in Zuid-Afrika gedaan. Het enige wat we echt vaak tegenkwamen was dat de ruitenwissers aanzetten ipv te pinken maar dat is gewoon lachen.
    Ik wens je spannende avonturen toe en veel plezier. Be CareFull!!