vancouver week 6

16 december 2018 - Vancouver, Canada

Hoi, rudolf kiss

We zijn aan de voorlaatste week begonnen met de kerstvakantie in het vooruitzicht. We hebben deze week weer veel gesport en ik begin steeds verder te geraken in mijn sport doelstellingen is zo een fijn gevoel. Enkele leerkrachten gaan ook alvast op vakantie dus daar hebben we alvast afscheid van genomen. Ik heb tijdens de lessen super veel geleerd tijdens hun lessen.

Daarnaast hebben we deze week ook 2 super mooie kerstevenementen gezien. Je kan veel over canada zeggen maar ze weten hoe hun kerstlichtjes te gebruiken. Hun kerstmarkten zijn dan wel niet zo goed maar de lichtjes zijn geweldig. de eerste kerst activiteit die we hebben gedaan was de capilano suspension bridge. Dit was een nationaal park dat verbonden werd door een lange brug. Het hele park was verlicht zelf in het water. De brug was echt geweldig, een wiebel brug zoals ik vroeger als kind zei. Terwijl we over de brug wandelde kon je de rivier en de waterval bekijken in het donker door het verlichte licht. Eens aan de andere kant van de brug ging de magie verder. We zagen verschillende verlichte bruggen over het park hangen en verlichte bollen en dergelijke. We besloten om eerst over de bruggen te gaan zodat we een mooi overzicht kregen over het park. De bomen waar de bruggen aan vast hingen waren volledig verlicht to in de wortels die verder liepen over de grond. Toen we weer op de grond waren kwamen we bij de kerstman zijn slee met een prachtige verlicht slee. We stapten verder en kwamen aan bij kleine meertjes waar ze verlichte vogels en vissers hadden boven gehangen. Nadien gingen we verder en kwamen we in een verlichte bos tunnel met een sterre ondergrond. De lichtjes veranderen steeds. Toen er andere voorbijgangers kwamen begonnen ze te klappen en te stampen waardoor we door hadden dat de lichtjes hierop reageerde. We begonnen enorm hard te lachen want wij keken gewoon vol verwondering naar de lichtjes. Dit was een nieuw niveau van kerstverlichting. Vervolgens begonnen we bij elke lichtjes activiteit te klappen maar niet alle lichtjes reageerde natuurlijk, maar we hadden wel plezier. We hadden geluk want toen kwamen we de lichtbollen in het bos tegen die wel reageerde op onze klappen. We begonnen zoals 2 gekken te klappen en te stampen. Tot slot kwamen we op het uitkijkpunt over de rivier. Hier konden we de hele brug zien en waren we zo dicht bij de verlichte waterval. De kleuren van het water en de waterval veranderde volgens de hele regenboog echt enorm prachtig. Het deed zo een deugd om weer iets magisch te zien.

Verder zaten we vaak op ons appartement. Dit gaf me de tijd om wat na te denken over zaken. Ik kan het niet genoeg zeggen hoe belangrijk vrienden en familie zijn voor het leven. Wees je daar steeds bewust van en zeg vaak ik hou van jou tegen de mensen die je leuk vind voor het te laat is. De hele stad werd omgetoverd in de kerstsfeer. Er was ook een lijn met verschillende soorten kerstbomen op de canada place. Hier heb ik de meest bizarre kerstbomen ooit gezien. Canada heeft me duidelijk bewezen dat je letterlijk alles in je boom kan hangen. Ga alvast eens bij de foto’s kijken om een idee te krijgen van de gekke bomen. Op zondagavond gingen we dan naar een kerstmarkt een beetje verder in de stad. Alle activiteiten zijn hier betalend als ook deze was betalend 15€ voor een marktje van ocharme 40 kraampjes met natuurlijk geweldige verlichting. Ook hier werden we weer omver geblazen door de kerstverlichtingen. Deze keer waren het vooral dieren en bomen die verlicht werden. Doorheen de kerstmarkt waren er ook verschillende kerstelfjes die leken op de elfen vanuit de lord of de rings films. Het liep er vol met kinderen die vol verwondering keken. Er was ook een kerstkoor die verschillende songs brachten vele waren voor ons onbekend maar het bracht natuurlijk een fijne sfeer.

In ieder geval wij zijn helemaal klaar om onze laatste week in te gaan in de rechte lijn om af te tellen naar new York en het weerzien van mijn vrienden.

Onze laatste week canada is begonnen en geen dag te vroeg. laat de kerstsfeer ook bij jullie beginnen want jullie hebben sneeuw wij helaas niet in het centrum. Gooi voor mij wat sneeuwballen naar elkaar om de volle fun te voelen van sneeuw.

Tot snel kerstelfjes

Xxx Celina

1. Greet Vernimmen:
    Hoi Celina,
    Wat een mooie foto's die lichtjes zal inderdaad wel de moeite waard zijn 😄
    Het verhaal was ook weer leuk om te lezen en nu ga je toch al heel dicht tegen New York zitten he nog enkele dagen en je kan daar van de kerstsfeer genieten.
    Wat vliegt de tijd toch snel het is al bijna het einde van het jaar (Ale voor ons gaat het toch snel).
    Doe het daar nog goed en ook de komende weken vele dikke knuffels en tot het volgende verhaal 🤗🤗 😘😘💕 Xxx
  2. Serafien:
    Wow zo mooi om te zien!
    De kerstsfeer daar is toch wel zoveel leuker :)
  3. Carine Coolen:
    17 december 2018
    goh zoooo prachtig. New York kan tegen die lichtjes helemaal niet op zeg.
    Gelukkig de knuffels van de vrienden wel :p
  4. Peggy Veldeman:
    Wauw schatteke top locaties
    Zie u ook graag ze
    Maar da wist je ☺️☺️☺️💋💋💋
  5. Nordin M ‘ Rabet Mouilik:
    18 december 2018
    WoW wat een mooi landschap! Blij dit allemaal te kunnen volgen. Tot snel! Bij de les aquacycling ;-) 😉 ❤️❤️❤️
  6. Ik:
    18 december 2018
    ❤️
  7. Kelly:
    21 december 2018
    Echt prachtige foto's en kan me jullie twee zotte dozen al voorstellen hoe jullie staan te springen en dansen bij die lichtjes... 😂😂 en wij missen jullie hier ook hoor.. dikke knuffel, geniet nog en op naar de volgende bestemming.