vancouver week 4

2 december 2018 - Vancouver, Canada

Hey, i love snow

Deze week was onvergetelijk ik was afgelopen weken even vergeten wat reizen voor mij betekende. Maar het terug kunnen ontdekken maakt het eens zoveel makkelijker.

Onze week starten zoals de andere door te sporten. Vanaf woensdag hadden we een auto gehuurd wat hier niet bepaald goedkoop is maar wel zo waard. Bij het huren van een auto was het oppikken niet zo simpel omdat ze een candees nummer vereisten helaas konden wij dat niet aanbieden maar de aanhouder wint en gelukkig kregen we de auto mee.

We zijn eerst naar Seattle gereden wat minder simpel was dan het leek. Aan de grens hadden we een douanier die het niet bepaald voor Europeanen had. Hij stelde vragen tot op het bot.  Ik vind het indrukwekkend dat hij het recht had om alles te vragen tot bankgegevens toe. Maar wij Europeanen hebben geen internet dus helaas geen toegang. gelukkig ben ik mondig genoeg en liet hij ons als nog over de grens gaan. We reden dan verder naar Seattle waar we onze eerste grote waterval konden aanschouwen. Water is toch het meest unieke in de wereld. het is de beste traveller want het maakt steeds zijn eigen weg. Terwijl we er op stonden te kijken werden we ook helemaal nat door de kracht van het water. Nadien reden we verder naar de stad zelf waar we wat rondwandelde. Hier konden we de prachtige lichtjes aanschouwen en ook een fijn marktje.

De twee opeenvolgende dagen waren geweldig. Eindelijk was ik weer in mijn element skiën en snowboarden. Het skiseizoen is definititly het beste seizoen van het jaar. Nergens kan je zo goed tot rust komen als midden in de bergen omringt door sneeuw en sport. Op de pistes zelf heb je ook zo een fijne sfeer iedereen helpt elkaar. Indien iemand valt vraag je meteen of alles oke is en help je elkaar recht ondanks dat je hen niet kent, gewoon geweldig. In whistler had het nog niet zo inmens veel gesneeuwd waardoor vele liften nog gesloten waren maar wat voelde het goed om weer door te gaan op de pistes. Het was ook fijn om te zien waar de winter olympics hadden plaats gevonden enkele jaren geleden. Het is het absoluut waard maar canada is toch wel enorm duur om te skiën. Net zoals de meeste skistadjes is het op en top gezelligheid. Op onze tweede dag dat we in de bergen waren had er 10 cm bij gesneeuwd de vorige dag was alles nog groen beneden en plots was alles wonderbaarlijk wit. Dat maakt je humeur meteen 10 keer beter.

Om de dag perfect af te sluiten zijn we doorgereden naar een jumpsky in Vancouver. Ook dit was weer geweldig het gevoel te kunnen vliegen en nieuwe dingen uitproberen is toch telkens zoveel fun. Na deze 3 onvergetelijke dagen konden we met een geweldig gevoel terug keren naar ons appartementje.

Het weekend kon beginnen met een goede loop want ook dit begint stilaan te verbeteren. Na het lopen kon ik nog geen afscheid nemen van de kou dus gingen we verder naar de schaatsbaan. Aangezien mijn reispartner niet zo een fan was ben ik alleen de schaatsbaan opgegaan. Het is wel enorm fijn dat deze eigenlijk gratis zijn je betaald enkel je schaatsen. Dit maakte natuurlijk dat het enorm druk was op de piste en aangezien ze er meerdere verspreid over de stad hebben zijn de pistes ook niet zo groot. Maar druk of niet het was fijn om ook dit weer te kunnen oefenen. Het is fijn om alles een beetje te kunnen maar soms als ik andere bezig zie heb ik er wel spijt van dat ik me nooit op 1 ding specifiek heb toegelegd waardoor ik er meer in kon groeien. Maar zoals alles in de wereld heeft alles zo zijn voor en nadelen.

Tot slot konden we onze week afsluiten met een kerstparade in het midden van de stad. Hier waren enorm veel mensen op afgekomen en mensen kampeerde enkele uren op voorhand alvast met hun kinderen met stoeltjes, dekentjes en frigo boxen best wel speciaal om te zien hoe mensen hier mee omgingen. Maar na mijn ochtend bootcamp konden ook wij nog een goed plaatsje bemachtigen. We waren vol verwachtingen om de stoet te zien. Er waren orkesten, dansers en praalwagens. Net zoals bij ons op carnaval waren mensen er ook vooral om dingen te krijgen. Het is indrukwekkend hoe sommige volwassenen snoep of wat dan ook willen nemen in plaats van aan de kinderen te geven. Sommige mensen zijn zo enorm egoïstisch wij namen ook enorm veel snoep maar gaven die vol plezier aan de kindjes naast ons waarmee ze zo dankbaar waren. Een kinderlach is zoveel meer waard dan een zuurstok of een sticker. Dat is toch waar het kerstgevoel echt om draait elkaar gelukkig maken en samenhorigheid voelen. Het was fijn om deze kerstparade mee te maken benieuwd wat de volgende weken ons nog allemaal brengen qua kerstsfeer.

Het was dus zoals jullie konden lezen een geweldige week. Ik kijk al uit naar de volgende, maar toch vooral naar new York waar ik eindelijk een paar vrienden weer ga zien. Want ondanks het geweldige avontuur mis ik het gewone geweldige leven toch ook met alle prachtige mensen om ons heen thuis.

Tot snel

Lieverds

1. Marisol:
    3 december 2018
    lieveling , het glas is half leeg of vol , geniet van de helft van het glas , snel zit je weer in Belgie .
  2. Carine Coolen:
    3 december 2018
    Prachtig verhaaltje weeral. En idd ik ben geen fan van de koude maar skieen in die prachtige omgeving met idd onbekenden die je recht helpen, vind je op geen enkele zomervakantie. Ik tel alvast 《nog 22 dagen 》af naar New York en daarna mijn skivakantie. Helaas zonder jou 😢
  3. Stéphanie, Katia, Xavi & Lilly ❣:
    3 december 2018
    Zo blij dat enthousiasme terug te lezen.
    Maakte me toch al beetje zorgen 🙄
    Maar nu zie ik gewoon weer hoe hard je geniet en maar goed ook. En de foto's zijn weer top hoor.
    Blijf je verhalen posten want t is altijd leuk om deze te lezen.
    We denken aan je!
  4. Marijke:
    3 december 2018
    Ik denk dat er hier eentje jaloers zou zijn op je kunnen gaan snowboarden/ wintervakantie in Canada.. x😉