miami 1

13 januari 2019 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Hey, knabbel en babbel

Eerst en vooral wil ik me verontschuldigen voor het feit dat ik vorige week niks geplaatst heb we waren net geland en waren alles even aan het uitzoeken. Bij deze is er wel een hele boterham. Vanuit New York hebben zijn we opgestegen naar Miami na 18uur wachten in de luchthaven. Onze luchthaven avontuurtjes geeft ons steeds de mogelijkheid om alle series in belgie bij te houden. Alles heeft zo zijn voor en nadelen. In de luchthaven vind ik het zelf ook enorm interessant om mensen te observeren iedereen heeft zijn eigen verhaal en je kan vaak al vele zaken afleiden door ze te zien.

Eens we geland waren in Miami was het vervoer zeer makkelijk om aan Miami beach te geraken. We boekten daar een hostel waar we verbaasd werden door het feit dat we avond en ochtend eten kregen inclusief de prijs. We begonnen de volgende dag meteen met elk hostel in en uit te stappen om te horen of we niet konden werken voor onze accommodatie, al snel werd duidelijk dat dit hier niet de gang van zaken was. We waren hier een beetje door teleurgesteld maar positief was dat het vervoer rond Miami beach wel gratis was er is ook overal wifi in vele winkels en openbaar vervoer. We hebben nadien onze trip verder gezet met een geweldige strandwandeling van de kou naar de warmte was wel een fijne overgang we ruilde onze skijas in voor een bikini. Het zand hier in Miami voelt wel totaal anders dan bij ons in België. Je kan met dit zand zelfs geen zandkastelen maken daar waren we enorm door verbaasd. De grootste reden waarom ik naar Miami wou komen was Disney world ik kon dan ook niet wachten om onze trip vast te leggen. We wandelde veel en spendeerde al wat tijd op het strand. Zo actief als ik ben begon ik ook te stretchen op het strand aangezien er in het hostel niet veel plaats was. Op het strand spraken meteen mensen mij aan. Dit vond ik dan weer minder leuk ik deed het niet om aandacht te krijgen maar vooral omdat ik graag stretch. Maar het was wel een goed begin om een gesprek te starten. Ik sloot het weekend af met een loopje op de dijk. Dit was mijn beste loop ooit, mijn afstand was minder maar ik haalde een mooie tijd maar wat nog geweldiger was, was het uitzicht! Het uitzicht was zo geweldig naast het strand zee op de achtergrond en als ik de hoek omdraaide enkel boten. Jammer genoeg was ik niet de enige die dat idee had, er waren enorm veel mensen op de dijk maar toch bleef het geweldig.

Wereldreis was mijn grootste droom maar ondertussen maak ik zovele andere dromen waar. Iedereen droomt ervan als klein kind om naar Disney world te gaan wij hebben dit eindelijk kunnen verwezenlijken. Het was een grote hap uit ons budget maar dromen zijn er om te verwezenlijken. We vertrokken om 5u in de ochtend met de bus naar Orlando waar we meteen verder werden gezet op een shuttle. Deze dame sprak helaas amper engels dus we kregen niet veel info. Ik was meteen een beetje ongerust over onze bagage die we dan bij haar moesten achterlaten, wij werden gedropt aan ons eerste park magic kingdom.

The magic kingdom leek enorm veel op Disneyland Parijs. We werden meteen verwelkomt door enkele disney figuren de kleine ik kwam meteen terug naar boven. We gingen meteen onze fast passes halen zodat we niet in elke rij zolang moesten aanschuiven. We doorliepen het park op een dag vlekkeloos. Er was veel volk maar het viel best wel mee we moesten maximaal 45 minuten aanschuiven voor een attractie de andere hadden we goed gekozen met onze pas. We hebben wel de nieuwe attracties niet kunnen doen omdat dit 125 minuten was en dat hadden we er niet voor over. Na een fijne dag sloten we onze eerste dag Disney af met een magisch vuurwerk. Het Disney kasteel werd enorm mooi verlicht het plein stond volledig vol. De lichten gingen uit en er werd Disney muziek afgespeeld samen met een diashow gecombineerd met vuurwerk. Dit duurde de volle 18 minuten maar het voelde als 1 minuut het was gewoonweg genieten. Ik zou hier elke dag naar kunnen kijken. We werden dan naar ons hotel gebracht en onze bagage was gelukkig veilig. In ons hotel hadden we een zwembad en jacuzzi met kingsize bedden onze nachtrust was dus vlekkeloos. Ons ontbijt daarentegen verbaasde ons een beetje er waren veel wafels dit is blijkbaar de gewoonte overal in Miami. Als ook gebruiken ze overal plastieken bordjes en bestek daar stel ik me ook steeds vele vragen bij.

De volgende dag gingen we naar Epcot het 2de park van Disney. Epcot staat voor experimental prototype comunnity of tommorow. We merkten al snel dat dit niks meer te maken had met Disney jammer genoeg. Het hele park was ingedeeld met landen en hoe de toekomst en het verleden eruit zagen. Dit was een park met als doel de kinderen educatief meer bijbrengen dit was wel een mooie manier om kinderen dingen te laten inzien. Na enkele attracties bleek wel dat vele attracties hetzelfde ingericht waren. Het waren bootjes waar projecties werden afgespeeld. Er was 1 attractie die werd beschreven als de snelste attractie van dit park. Voor ons ging de attractie niet al te snel 60km per uur het voelde niet zo snel maar het was wel onze enige attractie van de dag dus genoten hier ten volle van. Gedurende de dag waren er ook verschillende performances zoals drummers, Chinese artiesten, dansers,… ik vond deze zaken die dag enorm fijn om van te genieten. Ook deze dag werd afgesloten met vuurwerk want blijkbaar wordt er elke dag in elk park vuurwerk afgestoken. Disney verdient heel erg goed dat is wel duidelijk al kost het veel geld ik ben toch steeds verbaasd door het geweldige spektakel dat vuurwerk kan bieden. Deze keer werd het spektakel uitgevoerd op het meer met als thema de wereld. Er was dan ook een grote wereldbol die over het water ging met projecties en vuurwerkspektakel. We sloten nadien onze dag af in de jacuzzi onder de sterrenhemel dit noem ik genieten.

Tot slot konden we ons Disney world avontuur afmaken met het park animal kingdom. Dit park was volgens mij het mooiste gedecoreerd. In het midden van het park stond een grote boom waar meer dan 30 dieren in gegraveerd waren. Eigenlijk was dit een grote zoo waar vele attracties in verwerkt werden. We hebben hier alvast een pre safari kunnen doen het was enorm fijn om al eens enkele dieren in het echt te zien dit heeft me nog benieuwder gemaakt dan ik al was. Ik heb hieruit ook al enkele interessante weetjes te weten gekomen. Zoals het feit dat giraffen eigenlijk maar 13 minuten effectief slapen op een dag of dat een leeuw meer dan 20u rust op een dag. Naast de vele dieren hebben we ook prachtige shows gezien zoals Nemo de musical en een spektakel van de lion king. In de show van Nemo werd ik verbaasd door het decor en de creativiteit hoe ze de vissen tot leven lieten komen in combinatie met de acteurs. In de lion king daar en tegen was er een geweldig spektakel van dans en acrobatie te zien. Disney liet hierin ook blijken dat iedereen een kans krijgt hier, welke kleur of vorm je ook hebt talent kan overal schitteren. Dit gaf me een enorm fijn gevoel we keerden na 3 fantastische dagen terug met de bus naar Miami beach. Dit is een avontuur dat me nog lang zal bij blijven zoals zovele. Dit was magisch.

We kwamen aan in Miami beach waar we een nieuw hostel hadden geboekt hier werden we verbaasd door het feit dat de bedden enorm dicht op elkaar stonden maar dit was wel veel goedkoper dus we konden er mee leven. Na 2 dagen te chillen op het strand werden we door een man aan het onthaal uitgenodigd om mee te gaan naar een feestje. Normaal was dit betalend maar met een vriendelijk gebaar kan je blijkbaar overal veel mee bereiken we mochten dus gratis mee. In de bar kregen we vele gratis drankjes en de mensen waren steeds verbaasd dat ik niet dronk of geen drugs nam. Toen we in the storry een van de bekendste clubs in Miami aankwamen kregen we een vip tafel aangeboden waar opnieuw veel drank aangeboden werd. Hier mochten de jongens niet rond komen want enkel de dames krijgen hier klasse. Na 5 minuten besloten we om te gaan dansen maar al snel bleek dit geen goed idee. De jongens hier waren enorm opdringerig en we werden van de ene hand in de andere gezwierd gelukkig hadden we elkaar om elkaar te redden uit de handen van de jongens. Ik was vooral geschrokken van 1 jongen die me stevig vast nam en de alcohol in mijn mond wou gieten na verschillende keren geweigerd te hebben. Na nog enkele keren ongewild vast genomen te worden was het de druppel en zijn we doorgegaan. Dit was een kort party avontuur met vele lessen. Misschien bied een ander land ons meer plezier in de clubs en anders zal het tot in belgie zijn met jullie om een fijn feestje te bouwen.

Verder hebben we nog geen plannen voor ons verblijf hier maar we hebben in het weekend nog een yoga les kunnen meepikken op het strand dit was een unieke ervaring. ik zelf zou het ook fijn vinden moest ik ooit ook les kunnen geven op het strand op retreats of dergelijk. Hier is weer een nieuw zaadje gepland voor nieuwe mogelijkheden en dromen te creëren. Zon zee strand en yoga een geweldige combinatie elke dag wordt ik meer overtuigd over dat ik de juiste keuze heb gemaakt om corequi op te starten. Dit is mijn grootste droom die me heel mijn leven gelukkig zal maken sport en les geven is mijn geluk. Ik ben nog steeds dankbaar voor de mogelijkheden die ik elke dag krijg. Bedankt aan jullie allemaal om mij altijd te steunen in zovele keuzes.