miami 2

21 januari 2019 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Hallokes,

south pier

Deze week was zeer speciaal, we zijn veranderd van het hostel naar een couchsurfing. Dit is een systeem waarbij je op een app mensen aanspreekt en vraagt of je bij hen mag verblijven en dit helemaal gratis. In het begin stond ik hier zeer kritisch tegenover. Na onze overgang van het hostel naar deze persoon was de ontmoeting zeer speciaal. We kwamen aan bij een appartementsblok waar enkel Spaanse mensen leefden. We probeerde met hand en tand uit te leggen dat we opzoek waren naar de bel. Na het uit te beelden, geluiden te maken hadden we nog steeds geen succes we zijn vervolgens doorgegaan met al onze spullen naar de lift en de deur ging meteen open. We kwamen aan en hij was meteen super vriendelijk, voor ons daar en tegen voelde het even ongemakkelijk aan. Hij leefde in een studio zonder kamers enkel een kleine living waar 3 bedden stonden we sliepen dus volledig naast elkaar. Na 1 dagje was de ongemakkelijkheid helemaal weg. Deze man was enorm vriendelijk we voerde dan ook fijne gesprekken hij had dit al heel veel gedaan voor mensen.

Het weer hier is geweldig bijna elke dag zon we hebben er dan ook van genoten om een wandeling te maken en fijne foto’s te maken. We hebben enorm gelachen die dag als ook was het fijn om weer uit de drukte te zijn. We sloten onze rustige dag dan ook af met gezond te koken. Het voordeel van bij een lokaal persoon te kunnen verblijven is dat ze alle tips kennen en waar je plezier kan beleven. Hij nam ons mee naar een lokale bar “kill the idol” hier hing een fijne sfeer. Als meisjes heb je hier ook enorme voordelen we hadden gratis entree en daarbovenop ook nog eens gratis drankjes. Het was een zeer gezellige avond en we waren blij dat we de couchsurfing een kans hadden gegeven.

We maakten deze week ook voor de eerste keer op wereldreis een fietstochtje. Het was de zotste fietstocht ooit in mijn leven. op elke mogelijke manier. Het was fijn om miami eens van aan de andere kant te zien. Daarnaast heb ik enkele buurten gezien die elk mogelijk fenomeen uit de films bevestigd als je stopt dan komen ze naar je toe en bieden ze je drugs aan. We fietsten op de wegen aangezien er geen fietspaden waren maar hierdoor belandde we op de autosnelweg tot onze grote verbazing. We hebben op een traag tempo de stad verkend en als ook een stukje van little Havana een goede voorbereiding op volgende week. We waren blij dat we veilig terug geraakt zijn in miami beach. Als ook de fietsen waren niet optimaal waardoor ik nog nooit in mijn leven zoveel kettingen op een fiets heb gelegd in ieder geval heb ik weer een nieuwe Skill geoefend. Always stay positive.

Naast de fijne ervaringen gaan ook mijn sportprestaties veel beter. Het gevoel dat alles op zijn plaats valt is zo zalig. We spendeerde veel tijd op het strand en ik kon ook mijn kennis uitbreiden door veel te lezen. Doordat we een zee van tijd hadden heeft Sacha ook een namiddagje kunnen oefenen op haar kapsels ik heb mensen nog nooit zo grappig zien kijken op het strand. Die avond had ik de fijnste avond van heel miami hij nam ons mee naar het “one hotel” alle hotels zijn hier zeer fancy maar deze was extra speciaal door zijn dakterras. Het hotel was gelegen net aan het strand, op het dak hadden we een prachtig uitzicht over de zee en miami city. Alsof dit nog niet genoeg was, zatten we onder een geweldige sterrenhemel. We zaten hier enkele uren te genieten om uiteindelijk toch een drankje te nemen. Alles komt met een prijs Sacha en de man namen een redbull en een biertje en ze betaalde hiervoor 20dollar we wisten niet wat we hoorde. Toch was dit een geweldige ervaring om klokslag 1.30 werden we verzocht om meteen het gebouw te verlaten want ze waren gesloten. Hun drank was nog niet op maar de security stond al snel naast ons we moesten meteen vertrekken dit was enorm speciaal. We sloten onze avond af op het strand het geluid van de zee en de wind door de haren is het beste gevoel in de wereld. Ik heb enorm genoten van die avond!

We sloten deze week af met onze enige uitstap naar een alligator parc  everglades een van de traagste rivieren ter wereld op 45 minuten van miami beach. Toen we hier aankwamen voelde we ons in de disney film van prinses en de kikker. We stappen op hetzelfde bootje als in de film met grote windmolenmoters. Na 5 minuten zagen we onze eerste krokodil dit lijken echt standbeelden. We vaarde over lange grassen alsof er geen water meer was. Het was een zeer nieuwe ervaring tegenover een gewone boot. We zagen op de trip nog enkele krokodillen, schildpadden en reigers. Het was enorm fijn. Nadien zagen we een krokodillen show die een beetje teleurstellend was in die zin dat de man dacht dat hij enorm grappig was maar wij hadden duidelijk een andere soort humor. Het was wel enorm fijn om te zien hoe de krokodillen na een standbeeld te zijn zo snel bewegen voor een stukje vlees. Ik heb ook enkele interessante weetjes geleerd krokodillen worden ziek van mensenvlees en bijten enkel als je in hun mond iets zou aanraken de kans is dus 0 dat je gebeten wordt. Krokodillen ligeen 90% van hun dag zonder te bewegen. Tot slot het meest indrukkende weetje ze krijgen in hun leven meer dan 1000 tanden en indien er een afbreekt groeit deze na 2 maand volledig opnieuw aan.

Miami is een zalige plaats, zeker een aanrader voor een zorgeloze vakantie.

Groetjes vanuit het zonnige miami, we steunen jullie met de barre kou in elgie. We missen jullie nog steeds enorm ondanks de leuke momenten

Veel liefs,

Celina

1. Marisol:
    21 januari 2019
    Whaaawww wat heerlijk dit te lezen , alles zo positief en verrijkend , heb ook bijgeleerd .

ben stiekem jaloers op je volgende bestemming .
  2. Carine Coolen:
    21 januari 2019
    De max; Wij deden ook the Everglades. Vroeger was er zo een serie ''Ben'' een bruine beer die op die turbine boten meevoer.
    Maar euh zijn et geen alligators?
    Geniet er nog van
    xx Carine
  3. Greet Vernimmen:
    21 januari 2019
    Wat een leuk verhaal, ik ben een beetje gezond jaloers van het mooie weer ginder😄 maar ik gun het jullie hoor.
    Hier is het bitter koud vindt ik en daar kan ik niet zo goed tegen 😕 maar geniet nog maar goed en ik kijk telkens uit naar jullie verhaal het is zo leuk om te lezen.
    Vele groetjes 😘😘 Xxx
  4. Serafien:
    Wow nice!!
    Hier gaat het sneeuwen :o
    Geniet er maar goed van en veel ontspannen ook :)