machu pichu

24 maart 2019 - Lima, Peru

Hey,

pincha machu pichu

Onze week begon met een nieuwe vlucht te nemen richting cusco. Toen we ingecheckt waren was ik enorm teleurgesteld  de luchthaven van lima bevat letterlijk niks. Gelukkig hebben we altijd zelf iets mee om ons bezig te houden in de luchthaven. Het was een van de kortste vluchten tot nu toe. Na een uur waren we in cusco waarbij we over het andes gebergte vlogen dit was al zeer fijn om te zien. Toen we lande wisten we niet wat we zagen, regen. Dit was zo lang geleden dat we regen hadden gezien het was 18 graden maar het voelde alsof we bevroren. Dit beloofd voor als we terug keren naar belgie.

Het was fijn om weer in een nieuwe plaats te zijn. We hadden een super fijn hostel gevonden pariwanna hostel. Hier waren tal van activiteiten te doen zoals salsa Lessen, karaoke, beer pong,… gratis. Het was zo fijn om nieuwe mensen te ontmoeten en zeer fijne activiteiten. Dit is de hoofdreden waarom ik hostels leuk vind. In de avond gingen we gaan eten waarbij Sacha cavia bestelde het typisch gerecht van peru. Hier was totaal niet veel vlees aan, ik proefde een stukje en dit was enorm droog. Geen aanrader volgens mij laat de diertjes maar gewoon lief zijn daar zijn ze beter in. Toen we een dessert wouden vragen zei die man kortaf nee je krijgt de kaart niet meer. Als je naar peru komt kan je dus beter alles al van op voorhand beslissen. S’ avonds had ik ook een fijn gesprek met een Braziliaan waarbij ik hem kon inspireren door mijn passie in mijn job. Mensen kunnen inspireren is het mooiste geschenk dat je aan mensen kan geven.

De grote dag was aangebroken “De Machu Pichu” . We vertrokken vroeg in de morgen ik stond perplex toen ik de benzine prijzen zag 4€ per gasoline. We reden 3uur toen we bij de perutrain aankwamen. Dit was de traagste trein waar ik ooit heb opgezeten! Hier werden we opgewacht door ene Katia die we over de straten riepen maar nooit vonden. We werden door iemand anders meegenomen om aan de voet van de verloren stad uit te komen. Uiteindelijk vonden we toch onze tourgids. Toen we de berg betredde op 2300m waar we de inca history mochten aanhoren. Natuurlijk was het tijd om vele foto’s te nemen waarbij enorm veel regels waren. Je mocht niet springen, handstands doen, te dicht bij de rand,… er stonden vele mensen om dit te beletten gelukkig waren wij sneller. Het was geweldig zo een prachtig uitzicht wetend dat hier zoveel mensen ooit echt leefde. De route die we namen had vele smalle stapjes en padjes waarbij ik enorm veel respect had voor de vele oudere mensen die dit trotseerde voor dit wereldwonder. In onze groep was de oudste 78jaar. Je bent dus nooit te oud om je dromen na te jagen. Buiten deze geweldige stad waren ook de bergen prachtig. Het andes gebergte is voor mij te vergelijken met de himalya in India. Beide zijn adembenemend echte aanraders! We konden de dag afsluiten met een prachtig buffet. De dag was perfect!

Na deze geweldige ervaring moesten we helaas terug vliegen naar lima. Hier hadden we ondertussen de goedkope manieren van eten gevonden. In peru vind je niet veel groenten maar in de lokale markt hebben we wortel, paprika, bloemkool, broccoli en bonen kunnen kopen voor slechts 3€. Dit zijn dan ook de enige groenten die je hier vind. We hadden hier de hoogte punten al wat gezien maar gelukkig hadden we nieuwe mensen leren kennen. We spraken af met de locals die we kende. Ik blijf dit het leukste vinden van reizen nieuwe vrienden maken.  Het fijnste is natuurlijk gelijk gestemde vinden. Zo lang ik in peru ben kan ik wekelijks acro yoga doen, zo geweldig! Hier in peru zijn ze enorm uitdagend ze oefenen slackline, surfen, paragilden,… allemaal alsof het niks is. Ik hoop dat ik in belgie ook iemand kan vinden waarmee ik verder acro yoga kan uitvoeren helaas zijn de mannen in belgie nog niet zo open minded als hier. Ik ben ondertussen mijn gezonde levensstijl even verloren maar daardoor kon ik wel genieten van een geweldige pannenkoek waarbij we even terug konden denken aan het geweldige eten van europa. Europa blijft het beste eten ter wereld hebben.

Na deze adembenemende week stappen we onze laatste week peru in.

Xxx

Celina

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nordin M ‘ Rabet Mouilik:
    25 maart 2019
    Je bent de beste meiden van de werld ik ben zoooooooooooooo trots op juilie dikke 💋💋💋 en dikke Knufe groetjes Nordin M’M
  2. Stéphanie, Katia, Xavi & Lilly ❣:
    25 maart 2019
    Weer eens een betoverend verhaal en leuke foto's. Keep save, blijf genieten!
  3. Greet Vernimmen:
    28 maart 2019
    Een mooie verhaal en prachtige foto's het ziet er weer geweldig uit.
    Bij ons is het dit weekend carnaval maar we kunnen nie tippen aan Rio 😄 en ook al niet aan het weer 😂 maar we gaan ons toch amuseren 😉
    Voor jullie ook nog een fijne week en op naar het volgende veel amusement en een dikke knuffel 😘😘🤗